محتوای سنگ بنا چیست؟

1402/11/02
72 بازدید
محتوای سنگ بنا چیست و چرا برای سئو مهم است؟

محتوای سنگ بنا عنصر اصلی ایجاد لینک است که به وب سایت شما کمک می کند رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند. ایجاد و انتشار مقالات سنگ بنا که به عنوان پایه و اساس بقیه محتوای سایت شما عمل می کند، تنها یکی از جنبه های رویکرد سطح حرفه ای به سئو است. استراتژی کلمات کلیدی سئو قوی چند وجهی است و اگر بخواهید بعداً اقدام رتبه بندی کنید به کار زیادی در آینده نیاز دارد.

محتوای سنگ بنا چیست؟

محتوای Cornerstone شامل محتوایی در وب سایت شما است که به عنوان یک نقطه کانونی برای بازدیدکنندگان سایت عمل می کند. این محتوایی است که می خواهید کلمات کلیدی آن را بالاتر از هر چیز دیگری رتبه بندی کنید. در اصل، این چیزی است که شما می خواهید با آن شناخته شوید.

به عنوان مثال، بخش‌هایی از محتوای سنگ بنا می‌تواند پست‌های وبلاگ با ارزشی باشد که اطلاعات زیادی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این پست های وبلاگ به عنوان “ستون” عمل می کنند که ایده اصلی آنها به چندین پست مرتبط منشعب می شود. پست های مرتبط سپس به قطعه سنگ بنا پیوند داده می شوند.

ایجاد این بک لینک های داخلی قوی به ایجاد قطعاتی از محتوای سنگ بنا کمک می کند. هنگامی که به درستی نقشه برداری و استراتژی بندی شوند، بخشی از یک سلسله مراتب واضح در وب سایت شما هستند. بازدیدکنندگانی که جستجوی گوگل آنها را به مقاله سنگ بنای شما ارسال می کند، می توانند پیوندهای موجود در پست شما را دنبال کنند تا درباره موضوع مد نظرشان بیشتر بیاموزند.

وقتی محتوای کانونی را توسعه می دهید و تعیین می کنید، می خواهید مطمئن شوید که همیشه در راس است. این محتوایی است که همیشه مرتبط است، هم برای کسب و کار و هم برای مخاطبان شما. شما اغلب مقالات سنگ بنا را دوباره مرور می کنید و آنها را به روز می کنید تا مطمئن شوید که همیشه با روندهای فعلی بازار به روز هستند. به این ترتیب، شما به احتمال زیاد جلوتر از قاعده بازی و در بالای SERP ها خواهید ماند.

چرا محتوای Cornerstone برای سئو مهم است؟

محتوای شاخص برای سئو مهم است زیرا به ایجاد اعتبار بیشتر برند شما در SERPها و همچنین بین مخاطبان کمک می کند. هنگامی که یک محتوا بر اساس یک قطعه سنگ بنای واحد ایجاد می کنید، آن مقاله حاوی بک لینک های داخلی است که به تمام مقالات مرتبط اشاره می کند. به نوبه خود، مقالات مرتبط به پست اصلی لینک می دهند.

هنگامی که چندین پست مرتبط را به یک قسمت از محتوای سنگ بنا پیوند می دهید، با گوگل (و سایر موتورهای جستجو ) ارتباط برقرار می کنید که می خواهید برای این موضوعات رتبه بندی کنید. از آنجایی که مقالات مرتبط شما چندین بار به مقالات سنگ بنا پیوند می خورند، Google شروع به استفاده از این الگو در هنگام خزیدن در URL های شما می کند.

توسعه محتوای کانونی به این معنی است که شما بر رتبه بندی برای گروه های کلیدواژه خاص متمرکز هستید . این به شما کمک می کند تا زمانی که استراتژی محتوای خود را ایجاد می کنید، تمرکز خود را تنها به مرتبط ترین موضوعات محدود کنید. تمرکز به شما کمک می‌کند تا تحقیقات عمدی‌تری برای کلمات کلیدی انجام دهید و به شما مسیری محکم برای ادامه محتوای خود می‌دهد.

مانند بسیاری از جنبه های استراتژی سئو، ساختن مقالات سنگ بنا بخشی از یک بازی طولانی است. شما لزوماً نتایج رتبه بندی را یک شبه نخواهید دید، اما سایت خود را با طیف وسیعی از کلمات کلیدی و عبارات هدفمند، از جمله کلمات کلیدی دم بلند ، تجهیز خواهید کرد که به مرور زمان اعتبار سایت شما را افزایش می دهد. علاوه بر این قدرت، شما همچنین می توانید اعتماد کاربران و موتورهای جستجو را به طور یکسان جلب کنید.

مقاله سئو کی اثر میکند در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید نتیجه کار خود در سئو را مشاهده کنید توضیح داده است.

نحوه شناسایی محتوای شاخص

برای شروع شناسایی مقالات شاخص موجود، نگاهی به محتوای موجود در وب سایت خود بیندازید. شما می خواهید تمام مقالاتی را که منتشر کرده اید مرور کنید و شناسایی کنید که کدامیک به بهترین وجه تجسم برند شما هستند. سپس می‌توانید این موارد را برای بهینه‌سازی بهتر جستجوها مرور کنید.

به این شکل فکر کنید: آیا قبلاً مقالاتی منتشر کرده اید که بر ایده اصلی پشت برند یا کسب و کار شما تمرکز دارد؟ آیا تعداد انگشت شماری مقاله وجود دارد که ایده های اصلی را که می خواهید به بازدیدکنندگان خود منتقل کنید، بیان می کند؟ اگر چنین است، اینها نقطه شروع محتوای سنگ بنا هستند.

اگر اینطور نیست، شاید از طریق فرآیند نقشه برداری از کلمات کلیدی که  آن ها را بیان می کنند، بروید و سپس روی ترسیم محتوایی که با آن مطابقت دارد کار کنید.

همچنین، اگر پست‌های وبلاگی دارید که به طور مداوم عملکرد خوبی دارند، آن پست‌ها ممکن است به عنوان مقاله‌های سنگ بنای خوب عمل کنند. تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید – چه از یک ابزار بومی یا Google Analytics استفاده کنید. این داده ها به شما ایده خوبی در مورد جایی که باید تمرکز کنید، بر اساس اینکه کدام محتوا در سایت شما قوی ترین عملکرد را دارد، می دهد.

بسته به نوع وب‌سایتی که اجرا می‌کنید، می‌خواهید جستجوی کلمات کلیدی SEO را انجام دهید که از مأموریت، هدف و ارزش‌های برند شما پشتیبانی می‌کند. چه از ابتدا شروع کنید یا کلمات کلیدی خود را بعد از ممیزی سئو اصلاح کنید ، تحقیقات به شما کمک می کند تا آنچه را که مقالات سنگ بنای شما باید بر روی آن تمرکز کنند، مشخص کنید.

ایده های مشابه برای پست های مرتبط ایجاد کنید

هنگامی که ایده ای از هویت، پیام و محتوای برتر موجود برند خود دارید، زمان آن رسیده است که محتوا را برای حفظ آن سنگ بنای خود جمع آوری کنید.

هر موضوع مرتبطی که بتوانید از آن برای اسپین کردن چندین مقاله دیگر استفاده کنید، درست است. به عنوان مثال، فرض کنید مقاله ای با کلمه کلیدی وب سایت های وردپرس دارید . این مقاله ممکن است یک نمای کلی از همه چیزهایی باشد که یک خواننده در مورد ساخت یک وب سایت در وردپرس باید بداند. این مقاله سنگ بنای شماست. یا خواهد بود.

از آنجا، می توانید جستجوی کلمات کلیدی SEO را انجام دهید تا لیستی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط را که می توانید برای ساخت مقالات دیگر خود استفاده کنید، بیابید. من یک جستجوی سریع کلمه کلیدی انجام دادم، و به نتایج زیر رسیدم:

  • وب سایت های معروف وردپرسی
  • وردپرس چه می کند
  • وردپرس چیست
  • سایت اصلی وردپرس
  • نحوه استفاده از وردپرس
  • استفاده از وردپرس آسان است
  • وردپرس DIY
  • چرا وردپرس

در مرحله بعد، می توانم از این دسته از موضوعات برای ایجاد پست های وبلاگ مرتبط استفاده کنم.

پست های مرتبطی را که قبلاً منتشر کرده اید شناسایی کنید

اگر می‌خواهید محتوایی را که قبلاً منتشر کرده‌اید به یک مجموعه محتوای اصلی اضافه کنید، Google می‌تواند به شما کمک کند. یک برگه مرورگر جدید باز کنید، سپس این عبارت را در نوار جستجو وارد کنید:  عبارت کلیدی site:yourwebsite.com

می‌خواستم بدانم کدام یک از مقاله‌های ما در یک دسته محتوای سئو قرار می‌گیرند، بنابراین من به صورت زیر آن را جستجو کردم: site:zarinafzar.com seo

گوگل بلافاصله لیستی از مقالات منتشر شده در وب سایت زرین افزار را ارائه کرد که همه چیز در مورد SEO بود. این یک استراتژی عالی برای یافتن و گرفتن هر چه بیشتر لینک برای دسته محتوای شماست. سپس، می توانید همه آنها را در مقالات سنگ بنای خود پیوند دهید.

ضمناً، فراموش نکنید که هر از گاهی به محتوای بنیادی خود بازگردید و پیوندهای جدیدی به پست های کلیدی خود اضافه کنید. شما می خواهید آنها را تا آنجا که ممکن است به روز نگه دارید زیرا آنها بیش از بسیاری از مطالب دیگر، سایت شما را نشان می دهند.

نتیجه

مثل همیشه، به خاطر داشته باشید که وقتی محتوا تولید می کنید، باید همیشه کیفیت و ارزش بالایی برای خواننده داشته باشد. محتوای شاخص راهی عالی برای به روز نگه داشتن سایت شما و ارائه محتوای بسیار مرتبط به کاربران است. و بر خلاف بسیاری از چیزها، مقالات سنگ بنا در برابر تغییر الگوریتم گوگل که روز به روز هوشمندتر می شود مقاومت کرده اند. از تکنیک‌های کلاه سفید مانند این مقاله استفاده کنید‌.

پیشنهاد می‌کنم مقاله چگونگی تهیه محتوای بهینه را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات