بهینه‌سازی صفحات رسانه‌های اجتماعی

1402/11/05
110 بازدید
بهبود سئو صفحات رسانه‌های اجتماعی

چطور پیج شبکه‌های اجتماعی را سئو کنیم؟

با این نکات برای بهینه‌سازی صفحات رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر SEO، بازدید آنلاین صفحه خود را افزایش دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

بهینه سازی صفحات رسانه های اجتماعی می‌تواند به افزایش بازدید پیج اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی شما در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما کمک کند.

خواه اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین یا پلتفرم دیگری باشد، در زیر نکاتی برای بهینه‌سازی پروفایل‌ها و محتوای رسانه‌های اجتماعی برای بهترین نتایج ممکن در سئو وجود دارد.

بهینه‌سازی صفحات رسانه‌های اجتماعی برای جستجو

تکمیل اطلاعات پروفایل یا بیو در ابتدا می تواند برتری بیشتری نسبت به رقبا ایجاد کند.

در اینجا یک چک لیست مختصر برای ایجاد یک پروفایل رسانه اجتماعی جدید وجود دارد:

  • دسته‌های منطقی و نام‌های نمایه را انتخاب کنید که دقیق، مرتبط و آسان برای به خاطر سپردن باشند.
  • اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید . اگر شخصی با استفاده از ویژگی جستجوی داخلی پلتفرم، نمایه یا موضوعات حساب شما را جستجو کند، به سادگی پیدا شوید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس نحوه جستجوی کاربران برای یافتن نمایه ترکیب کنید. بگذارید استراتژی کلمات کلیدی SEO راهنمای شما باشد.
  • به وب سایت خود پیوند دهید . همچنین اطمینان حاصل کنید که وب سایت به پروفایل های رسانه های اجتماعی مربوطه پیوند دارد.
  • پروفایل‌های اینترلینک بسازید‌. به عنوان مثال، پیوندهایی به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در کانال‌ها و ویدیوهای YouTube قرار دهید.
  • برند‌سازی را در سراسر پلتفرم‌های دیجیتال (وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و غیره) در نظر داشته باشید.
  • مرتبط‌ترین برچسب‌ها و/یا دسته‌ها را در پلتفرم‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند انتخاب کنید و آنها را در استراتژی کلمات کلیدی وب‌سایت خود ادغام کنید.
  • اطلاعات «تماس» را برای سهولت برقراری ارتباط با شما، مانند آدرس، شماره تلفن، ایمیل، یا سایر وسایل ارتباطی وارد کنید.

بسیاری از بهترین شیوه ها برای نمایه و پست های فردی (محتوا) اعمال می شود.

با این حال، نمایه بهینه شده پایه و اساس موفقیت رسانه های اجتماعی و ادغام سئو است.

بهترین روش‌ها برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی مناسب سئو

هنگامی که نمایه رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کردید، زمان ارسال پیام ها و محتوای بهینه و مرتبط فرا رسیده است.

محتوا و زمینه را تقسیم کنید

محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما همسو باشد و زمینه ای را که محتوای شما در آن مشاهده می شود در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، یک ویدیوی طولانی در مورد «چگونگی تعویض روغن» ممکن است بهتر باشد در یوتیوب استفاده شود، در حالی که مثلا محتوای «هر چیزی که برای تعویض روغن باید بخرید» ممکن است به عنوان یک ویدیوی اطلاعاتی در اینستاگرام بهتر عمل کند.

داده‌های کلمه کلیدی جستجوی ارگانیک را ترکیب کنید

هر پلتفرم رسانه های اجتماعی سبک و محدودیت های منحصر به فرد خود را برای پیام ها دارد. به عنوان مثال، هر شخصیت روی پلتفرم های متن کوتاه حساب می‌کند. مثل توئیتر.

ادغام داده‌های کلمه کلیدی جستجوی ارگانیک در پست های رسانه های اجتماعی شما (اسکریپت ها، زیرنویس ها، مکان ها و غیره) می تواند بازدید شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

عبارات جستجوی محبوب مرتبط با برند، صنعت یا موضوع خود را زیر نظر داشته باشید و از آنها به صورت استراتژیک در پست های خود استفاده کنید.

به عبارت دیگر، محتوا باید به طور طبیعی و جذاب نوشته شود، زیرا استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد می تواند به نظر برسد که توسط یک ربات نوشته شده است تا یک انسان.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای نشان دادن سئو و کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی استفاده کنید:

  • Google Trends : به Google Trends برای دریافت بینش فوری در مورد موضوعات داغ در زبان ها و مناطق جغرافیایی مراجعه کنید تا موضوعات گفتگوی جذاب را با محتوا هدف قرار دهید.
  • بینش کلمات کلیدی و ابزار هشتگ TikTok : این ابزارها که به طور خاص برای TikTok طراحی شده‌اند، کلمات کلیدی و هشتگ‌های محبوب را در پلتفرم شناسایی می‌کنند و نشان می‌دهند که حساب‌های دیگر چگونه از این اصطلاحات استفاده می‌کنند. چنین بینش هایی معمولاً برای سایر پلتفرم ها اعمال می شود.
  • Google Keyword Planner : ابزاری قدرتمند که بینش هایی را در مورد حجم جستجو و ایده های کلیدواژه ارائه می دهد (نیاز به حساب کاربری دارد).

برای ابرداده ها و محتوای وب سایت، گرایش های هشتگ در پلتفرم ها نیز می تواند در اطلاع رسانی استراتژی های کلمات کلیدی و موضوعات وبلاگ یا مقاله مفید باشد.

در هنر استفاده از هشتگ ها و برچسب های دسته بندی تسلط داشته باشید

استفاده از برچسب ها و هشتگ های مرتبط در پست های رسانه های اجتماعی می تواند قابلیت کشف را افزایش دهد.

هنگامی که کاربران برای یک برچسب یا هشتگ خاص جستجو می کنند، پست های شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند و بازدید شما را افزایش می دهند.

در یوتیوب، برچسب‌گذاری دسته‌بندی در پشت صحنه نیز اتفاق می‌افتد. با این حال، برخی از پلتفرم ها ممکن است اصلاً برچسب نداشته باشند.

استفاده از هشتگ‌های محبوب و مرتبط می تواند به سرعت در معرض بازدید پست شما قرار گیرد. با این حال از استفاده بیش از حد از هشتگ های نامرتبط خودداری کنید، زیرا باعث می شود پست شما شلوغ و جذاب به نظر نرسد.

یک هشتگ مارک‌دار یا طرفدار اجتماعی نیز ممکن است در وب سایت شما منطقی باشد. اگر مردم هشتگ شما را «گوگل» می کنند، آن را با ذوق و سلیقه در محتوای سایت و ابرداده های وب سایت خود قرار دهید.

پیوندهای کاربرپسند را انتخاب کنید

پیوندهای مناسب با منتهی به محتوایی که با علایق و نیازهای مخاطبان مطابقت دارد، تجربه کاربر را افزایش می‌دهد و تعامل را افزایش می‌دهد.

در همین حال، گنجاندن پیوندهای مرتبط در پست های برچسب گذاری شده و هشتگ شده، قابلیت کشف آنها را افزایش می دهد.

فرض کنید می خواهید محصولی را که وب سایت شما ارائه می دهد در یک پست استوری اینستاگرام  نمایش دهید. عاقلانه است که به جای صفحه اصلی، یک «پیوند قابل کلیک» به صفحه جزئیات محصول اضافه کنید.

بروز نگه داشتن تگ های Open Graph کارت OG/X (توئیتر سابق) وب سایت شما به همان اندازه مهم است.

این برچسب‌ها به یک پلتفرم رسانه اجتماعی نشان می‌دهند که چگونه یک صفحه وب هنگام اشتراک‌گذاری ظاهر می‌شود و کنترل تصویر، عنوان، توضیحات و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

زمان بندی پست های خود را بر اساس پلتفرم و مخاطبان در نظر بگیرید

درک رفتار مخاطبان برای افزایش دیده شدن محتوای شما ضروری است. زمان بندی پست های شما نه تنها باید ساعت روز بلکه روز هفته و تغییرات فصلی را نیز در نظر بگیرد.

هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی زمان‌های اوج منحصربه‌فردی دارد که تحت تأثیر رفتار کاربر است که می‌تواند در روزهای هفته، آخر هفته و در فصول مختلف متفاوت باشد.

نکته کلیدی این است که به جای رعایت دقیق قوانین از پیش تعیین شده، برنامه ارسال پست خود را بر اساس بینش های خاص پلتفرم و روندهای بازار آزمایش و تنظیم کنید.

از آنجایی که رفتارهای مخاطب (و الگوریتم ها) می تواند در طول زمان تغییر کند، بسیار مهم است که سازگار بمانید و به طور منظم استراتژی خود را برای به حداکثر رساندن تعامل ارزیابی مجدد کنید.

هر جا می‌توانید از قدرت متن جایگزین استفاده کنید

متن جایگزین، که برای توصیف تصاویر برای کاربران کم بینا و موتورهای جستجو استفاده می شود، جنبه دیگری است که در هنگام بهینه سازی محتوای رسانه های اجتماعی برای سئو باید در نظر گرفته شود.

هنگام ارسال تصاویر یا ویدیوها، کلمات کلیدی مرتبط را در متن جایگزین قرار دهید تا بازدید محتوای خود را بهبود بخشد.

البته هدف اصلی متن جایگزین را به خاطر بسپارید ، در اصل توصیف تصویر برای کسانی است که نمی توانند آن را ببینند. (نا‌بینایان)

در سراسر پلتفرم ها با مخاطبان خود درگیر شوید

تعامل یک شاخص کلیدی از ارتباط و کیفیت محتوای شما است.

سطوح بالای تعامل می تواند منجر به بهبود دید در سیستم عامل های اجتماعی و موتورهای جستجو به طور یکسان شود.

به آنچه مخاطبان شما نیاز دارند و می خواهند بدانند در هنگام جستجو و آمدن به یک نمایه فکر کنید. اگر یک پلتفرم راهی برای “پین کردن” یا برجسته کردن محتوای مرتبط ارائه می دهد، از آن استفاده کنید.

با ارسال محتوای جذاب، پرسیدن سوال و پاسخ سریع به نظرات و پیام ها، کاربر را به تعامل بیشتر تشویق کنید.

پرسش‌های پاسخ‌دهی شده به برند در نظرات یک پست رسانه‌های اجتماعی که به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند، می‌توانند تأثیر پرسش‌های متداول بهینه‌سازی شده را در وب تکرار کنند.

از رسانه های اجتماعی برای مشاهده بهبود یافته SERP گوگل استفاده کنید

وقتی محتوای رسانه‌های اجتماعی به‌طور مؤثر بهینه‌سازی شود، می‌تواند روی بازدید شما در SERPهای Google تأثیر بگذارد، مخصوصاً برای جستارهای برند.

در حالی که سیگنال های رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم های اجتماعی می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو نشان داده شوید.

به عنوان مثال، بسیاری از ویدیوهای برند در مورد “چگونه کاری انجام دهیم” در Google SERP از YouTube، TikTok و Facebook ظاهر می شود.

ویدیوها ممکن است به خوبی از هر مقاله مشابه در وب سایت «بیشتر» باشند، حتی اگر ویدیو در صفحه پست شده باشد.

نتیجه‌گیری

ایجاد پروفایل‌ها و محتوای رسانه‌های اجتماعی مناسب سئو، دید شما را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد و ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت شما جذب می‌کند.

به یاد داشته باشید، یک پایه پروفایل قوی، محتوای همسو با مخاطبان، ادغام کلمات کلیدی استراتژیک، لینک‌های کاربرپسند و تعامل مداوم در پیشبرد موفقیت شما حیاتی هستند.

از این تکنیک ها نهایت استفاده را ببرید و با تنظیم دقیق رویکرد خود انعطاف پذیر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات