دستورالعمل‌های جستجوی گوگل

1402/10/25
80 بازدید
Google Search Essentials 1

فهرست‌بندی مطالب

سیاست‌های گوگل چیست؟ دستورالعمل‌های جستجوی گوگل

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل ضروریاتی هستند که گوگل می‌گوید مدیران وب‌سایت‌ها باید به آن‌ها پایبند باشند. تخلفات آگاهانه و ناخودآگاه می‌تواند منجر به ضرر و جریمه شود.

سیاست دستورالعمل‌های جستجوی گوگل بخش‌های اصلی آن چیزی را تشکیل می‌دهد که محتوای مبتنی بر وب شما (صفحات وب، تصاویر، ویدیوها یا سایر مطالب عمومی در دسترس که Google در وب پیدا می‌کند) واجد شرایط ظاهر شدن و عملکرد خوب در جستجوی Google است.

چرا گوگل به سیاست‌های دستورالعمل‌های جستجوی گوگل نیاز دارد؟

گوگل این وظیفه را به خود سپرده است که دانش جهان را در یک بسته در دسترس قرار دهد. با این حال، در همان زمان، گوگل نیز خود را به عنوان ارائه‌دهنده ترافیک کلیدی و دروازه‌بان وب تثبیت کرده است. موقعیتی که نتایج گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو مرتبط تر و با کیفیت‌تر است.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

برای اطمینان از اینکه به همین شکل باقی می‌ماند، Google کارهای زیادی را برای شناسایی و مرتب کردن خودکار تلاش‌ها برای فریب، دستکاری و هرزنامه انجام می‌دهد.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل مجموعه‌ای از قوانین است که به اپراتورهای وب‌سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی با کیفیت بالا ارائه دهند.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل به دو بخش تقسیم می‌شود: دستورالعمل‌های کلی و دستورالعمل‌های کیفیت.

الزامات فنی جستجوی گوگل

آنچه گوگل از یک صفحه وب برای نمایش آن در جستجوی Google نیاز دارد الزامات فنی گوگل هستند.

الزامات فنی حداقل چیزی را که جستجوی گوگل از یک صفحه وب برای نمایش آن در نتایج جستجو نیاز دارد، پوشش می‌دهد. در واقع کارهای فنی بسیار کمی وجود دارد که باید در یک صفحه وب انجام دهید. اکثر سایت‌ها بدون اینکه متوجه باشند الزامات فنی را پاس می‌کنند.

خط‌مشی‌های هرزنامه در سیاست‌های دستورالعمل‌های جستجوی گوگل

رفتارها و تاکتیک‌هایی که می‌تواند منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر یا حذف کامل از نتایج جستجوی Google شود.

خط‌مشی‌های هرزنامه به جزئیات رفتارها و تاکتیک‌هایی می‌پردازند که می‌تواند منجر به رتبه‌بندی یک صفحه یا کل سایت شود یا به طور کامل از جستجوی Google حذف شود. سایت‌هایی که بر ارائه بهترین محتوا و تجربه برای افراد تمرکز می‌کنند و از روح اصول گوگل حمایت می‌کنند، احتمالاً در نتایج جستجوی Google عملکرد خوبی دارند.

بهترین شیوه‌های کلیدی در دستورالعمل‌های جستجوی گوگل

موارد اصلی که می‌تواند به بهبود نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی Google کمک کند.

صرف نظر از آنچه که کسی سعی می‌کند به شما بگوید، ظاهر شدن در نتایج جستجوی Google هیچ هزینه‌ای ندارد، توجه به این نکته مهم است که فقط به این دلیل که یک صفحه تمام این الزامات و بهترین شیوه‌ها را برآورده می‌کند، به این معنی نیست که Google محتوای آن را خزیده، فهرست می‌کند یا به کاربران نمایش می‌دهد.

در حالی که کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید، چند روش اصلی وجود دارد که می‌تواند بیشترین تأثیر را در رتبه‌بندی و ظاهر محتوای وب شما در جستجوی Google داشته باشد:

  • محتوای مفید، قابل اعتماد و در اولویت کاربران ایجاد کنید.
  • از کلماتی استفاده کنید که افراد برای جستجوی محتوای شما استفاده می‌کنند و آن کلمات را در مکان‌های برجسته صفحه قرار دهید، مانند عنوان و عنوان اصلی صفحه، و مکان‌های توصیفی دیگر مانند متن جایگزین و متن پیوند.
  • پیوندهای خود را قابل خزیدن قرار دهید تا گوگل بتواند صفحات دیگر سایت شما را از طریق پیوندهای موجود در صفحه شما پیدا کند.
  • درباره سایت خود به مردم بگویید. در جوامعی فعال باشید که بتوانید خدمات و محصولاتی را که در سایت خود ذکر می‌کنید به افراد همفکر خود بگویید.
  • اگر محتوای دیگری مانند تصاویر، ویدیوها، داده‌های ساختاریافته و جاوا اسکریپت دارید، مطمئن شوید که بهترین روش‌های خاص را دنبال می‌کنید تا گوگل بتواند آن بخش‌ها از صفحه شما را نیز درک کند‌.
  • با فعال کردن ویژگی‌هایی که برای سایت شما منطقی هستند، نحوه نمایش سایت خود را در جستجوی Google بهبود بخشید‌.
  • اگر محتوایی دارید که نباید در نتایج جستجو یافت شود یا می‌خواهید کاملاً انصراف دهید، از روش مناسب برای کنترل نحوه نمایش محتوای خود در جستجوی Google استفاده کنید.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل چیست؟

در بخش دستورالعمل‌های کلی، گوگل می‌خواهد مدیران وب‌سایت‌ها را آگاه کند که چگونه می‌توانند به گوگل کمک کنند تا سایت خود را پیدا کند ( قابلیت یافته شدن )، چگونه درک سایت را برای Googlebot آسان‌تر کند ( پردازش )، و نحوه استفاده از سایت می‌تواند برای کاربران بهبود یابد ( قابلیت استفاده ).

قابلیت یافته شدن

برای اینکه گوگل به طور مستقل از وجود یک وب سایت آگاه شود، باید از طریق پیوند دیگری در وب سایتی که قبلاً ایندکس شده است قابل دسترسی باشد. سپس می‌توانید به صورت داخلی به صفحات فرعی که برای Google ناشناخته هستند در وب سایت خود پیوند دهید، در حالت ایده آل با متنی که تا حد امکان مرتبط با متن پیوند باشد‌.

وقتی صحبت از پیوندها می‌شود، مهم است که گوگل آنها را به درستی تشخیص دهد. یک نمودار برای این وجود دارد:

گوگل نشان می دهد که کدام لینک ها به درستی شناسایی شده اند. این فقط با یک عنصر با ویژگی href که در آن یک URL مطلق یا نسبی ذکر شده است اتفاق می افتد.
فقط دو مورد اول توسط گوگل به عنوان لینک شناخته شده و دنبال می‌شوند.

علاوه بر این، نمایه سازی یک وب سایت نیز می‌تواند به صورت دستی در کنسول جستجوی گوگل ارسال شود. برای اینکه گوگل دید کلی بهتری از سایت داشته باشد، توصیه می‌شود نقشه سایت XML را نیز ارسال کنید.

حالت پردازش

برای فرآیند نمایه سازی گوگل، مهم است که محتوای وب سایت شما واضح و بدون ابهام باشد و حاوی اطلاعات مفیدی باشد.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل، سرچ کنسول

اپراتور وب سایت همچنین باید اطمینان حاصل کند که تمام محتوای مرتبط برای کاربر قابل مشاهده است و در پشت عناصر دیگر پنهان نمی‌شود، زیرا ممکن است گوگل آن را کم ارزش تلقی کند. کنسول جستجوی Google همچنین بینشی در مورد مشکلاتی که در طول نمایه سازی رخ داده است، ارائه می‌دهد، که می‌تواند به طور خاص حل شود.

قابلیت استفاده

تا آنجا که به قابلیت استفاده مربوط می‌شود، توصیه می‌شود تا حد امکان اطلاعات مرتبط را ارائه دهید و به سرعت توجه کنید. زمان بارگذاری، یک عامل کیفیت ثابت شده در مورد قابلیت استفاده است. گوگل همچنین ابزارهای خاص خود را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای آزمایش سرعت استفاده کرد.

علاوه بر این، با افزایش استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه، ضروری است که وب سایت شما برای همه دستگاه‌ها بهینه شود.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل با‌کیفیت چیست؟

در بخش دستورالعمل‌های کیفیت، گوگل اطلاعاتی در مورد اقدامات و تاکتیک‌هایی که اغلب برای فریب دادن و دستکاری گوگل استفاده می‌شوند و بر کیفیت نتایج جستجو تأثیر منفی می‌گذارد، جمع‌آوری می‌کند.

هر زمان که وب‌سایت شما به‌طور ناگهانی رتبه‌بندی جزئی یا کامل را برای عبارت‌های جستجوی پایدار قبلی از دست داد، ممکن است ارزش نگاه کردن به دستورالعمل‌های کیفیت را داشته باشد.

در اینجا چند نکته را خلاصه می‌کنیم که گوگل «دوست ندارد ببیند».

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل

محتوای تولید شده به صورت خودکار

وقتی صحبت از محتوای تولید شده به صورت خودکار می‌شود، برای گوگل به معنای متنی است که توسط برنامه‌ها ایجاد می‌شود و هیچ ارزش افزوده‌ای برای بازدیدکنندگان انسانی ایجاد نمی‌کند. این متون اغلب طوری خوانده می‌شوند که گویی توسط یک دانش آموز کلاس سوم نوشته شده‌اند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از این قبیل محتواهاست.

شرکت در برنامه‌های تبادل لینک

این نکته امروزه نیز مطرح است. این در مورد خرید یا به دست آوردن بک‌لینک از سایت‌های دیگر به منظور بهبود اعتماد سایت خود به گوگل است. لینک‌های خریداری‌شده برخلاف دستورالعمل‌های Google هستند.

ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوا

به منظور ارائه خدمات رضایت بخش در بحث هدف جستجو ، وب سایت‌ها باید محتوای گسترده و ارزشمندی را ارائه دهند. علاوه بر یک عامل مرتبط، گوگل همچنین از یک عامل کیفیت برای ارزیابی داخلی نتایج جستجو استفاده می‌کند. به‌روزرسانی الگوریتم Google Panda تضمین می‌کند که صفحاتی که محتوایی ندارند یا فقط محتوای بسیار کمی دارند، رتبه خوبی ندارند.

پوشش

وقتی Googlebot محتوای متفاوتی را در URL نسبت به کاربر می‌بیند، به آن cloaking می‌گویند. برای گوگل بسیار مهم است که کاربر واقعاً اطلاعات مورد نظر خود را در سایت پیدا کند.

با این حال، اگر این اطلاعات فقط برای گوگل نمایش داده شود – و کاربران عادی برای مثال باید وارد سیستم شوند. ب. ابتدا ثبت نام کنید یا برای اطلاعات پرداخت کنید – نتیجه برای کاربر رضایت بخش نیست.

تغییر مسیرهای گمراه کننده

ریدایرکت‌هایی که بر روی URL هایی تنظیم می‌شوند که برای یک موضوع خاص رتبه بندی می‌شوند، باید به محتوای مرتبط هدایت شوند و نه به URL هایی که کاملاً با موضوع مرتبط نیستند.

متن پنهان / پیوندهای پنهان

متن یا پیوندهای مخفی شبیه به پنهان کاری است. اطلاعات وب‌سایت به کاربران عادی نشان داده نمی‌شود، وصرفا برای کسب رتبه‌بندی در اختیار Googlebot است. این رویکرد معمولاً زمانی استفاده می‌شود که فرض کنید باید کلمات و جملات خاصی را در صفحه «برای Google» داشته باشید، اما هرگز جرات نشان دادن این متون را به خوانندگان خود ندارید. یا می‌خواهید لینک‌هایی را در وب سایت تبلیغ  کنید که باید برای بازدیدکنندگان واقعی نامرئی باشد.

برای انجام این کار، متون یا پیوندها سپس از ناحیه قابل مشاهده خارج می‌شوند، به عنوان مثال با کمک CSS، به طوری که حتی در صفحه‌های بسیار بزرگ پنهان می‌شوند.

این شعار معروف گوگل دوباره در اینجا یادآوری می‌شود: اگر فقط برای Google وجود دارد، احتمالاً مفید نیست و می‌توان آن را حذف کرد. گوگل برای مخاطبان احترام زیادی قائل است. پس برای گوگل ننویسید بلکه برای مخاطب بنویسید.

محتوای کپی شده

گوگل نمی‌خواهد که شما کار دیگران را زینت کنید و از آن سود ببرید. محتوای منتشر شده در دامنه شخصی شما هرگز نباید سرقت ادبی باشد.

بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی نامربوط

ما در مورد صفحاتی صحبت می‌کنیم که فقط برای گوگل ایجاد شده‌اند و فقط حاوی لیستی از کلمات کلیدی هستند که هیچ ربطی با بقیه صفحه ندارند یا به قدری تکرار می‌شوند که هیچ خواننده انسانی ارزشی از آنها دریافت نمی‌کند.

ایجاد صفحات با ویژگی‌های مخرب

اینجاست که ما وارد حوزه اقدامات کلاه سیاه می‌شویم که با هدف فعالیت‌های غیرقانونی مانند سرقت رمزهای عبور (فیشینگ) یا نصب ویروس‌ها یا سایر بدافزارها انجام می‌شود. این مشکل اغلب با وب سایت‌های هک شده رخ می‌دهد.

دستورالعمل‌های جستجوی گوگل rich snippet

سوء استفاده از نشانه گذاری rich snippet

ریچ اسنیپت‌ها توسط گوگل از داده‌های ساختار یافته در وب سایت ایجاد می‌شوند. ریچ اسنیپت‌ها عبارتند از: دستور العمل‌ها، رویدادها و همچنین رتبه بندی ستاره‌ها (امتیاز نوشته‌ها). این نتایج غنی در نتیجه جستجو (قطعه) جای جداگانه‌ای را اشغال می‌کنند. برای Google، قطعات مربوطه باید ارزش افزوده ویژه‌ای را برای جستجوگر نشان دهد.

یک مثال: در این مورد، سه رویداد اضافی در زیر نتیجه جستجو نمایش داده می‌شود. این تقریباً منطقه تعامل در نتایج جستجو را دو برابر می‌کند.

نتیجه جستجو را در گوگل نمایش می دهد. در این حالت سه رویداد در زیر نتیجه جستجو نمایش داده می شود

از آنجایی که Rich Results یک نقطه فروش منحصر به فرد قوی دارد، برخی از اپراتورهای وب سایت وسوسه می‌شوند از این ویژگی سوء استفاده کنند. با استفاده از داده‌های ساختاریافته، رویدادهایی که اصلاً رویداد نیستند قابل تشخیص هستند. گوگل نمونه‌ای از این مورد را در پست وبلاگ « یادآوری نشانه گذاری رویداد » نشان می دهد:

یک قطعه غنی از رویداد را نمایش می دهد. رویدادهایی که اصلاً رویداد نیستند در اینجا مورد تقدیر قرار گرفتند.

اگر رقیب دستورالعملهای جستجوی گوگل را نقض کند، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

هر کسی می‌تواند یک گزارش هرزنامه به Google ارسال کند. ارائه نمونه‌هایی از نقض دستورالعمل‌ها مهم است. گزارش‌های هرزنامه توسط کارمندان تیم هرزنامه گوگل خوانده و ارزیابی می‌شود. در مورد گزارش بازخوردی دریافت نخواهید کرد.

البته اگر تیم هرزنامه تشخیص دهد که یک گزارش غیر صحیح ارسال شده، ممکن است گزارش‌های بعدی از همان حساب کنسول جستجو نادیده گرفته شود.

Google Search Essentials

اگر خودم دستورالعمل‌های جستجوی گوگل را زیر پا گذاشته باشم، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

با نقض بسیاری از خط‌مشی‌های دستورالعمل‌هایی جستجوی گوگل، دامنه شما ممکن است دیر یا زود تحت تأثیر یک اقدام دستی قرار گیرد. در این صورت، گوگل یک اعلان از طریق کنسول جستجوی گوگل ارسال می‌کند. مدیران وب‌سایت اولین برداشت را از رفتار تنبیه شده در اینجا دریافت می‌کنند.

هنگامی که این اتفاق افتاد، می توانید یک درخواست تجدید نظر به Google ارسال کنید. سپس تیم هرزنامه دوباره به وب سایت نگاه می‌کند و با مدیر وب سایت در مورد درخواست وارد گفتگو می‌شود.

نتیجه گیری در مورد دستورالعمل‌های جستجوی گوگل برای مدیران وب سایت

درک اینکه چرا گوگل دوست ندارد برخی از روش‌ها را ببیند، آسان است. وب‌سایت‌هایی که فقط برای فریب الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل یا حتی آسیب رساندن به کاربران هستند، باید از جستجو منع شوند.

اگر شما به‌عنوان یک وب‌مستر روی همسو کردن محتوای خود با گروه هدف خود – و نه با Google – تمرکز می‌کنید، موارد بسیار کمی مانند برنامه‌های تبادل لینک وجود دارد که در آن دستورالعمل‌های کیفیت برای سایت شما به یک تهدید تبدیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات