کپی رایتینگ سئو چیست؟

1402/11/02
68 بازدید
کپی رایتینگ سئو چیست و چطور آن را انجام دهیم؟

ترکیب تکنیک‌های سئو و کپی‌رایتینگ می‌تواند به شما کمک کند تا در گوگل رتبه بالایی داشته باشید و فروش را نیز افزایش دهید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت که کپی رایتینگ سئو چیست و چگونه آن را انجام دهید.

فهرست

  • کپی رایتینگ سئو چیست؟
  • چرا کپی رایتینگ سئو مهم است؟
  • نحوه انجام سئو کپی رایتینگ
  • نکات کپی رایتینگ سئو
  • ابزارهای کپی رایتینگ سئو

کپی رایتینگ سئو چیست؟

کپی رایتینگ سئو ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که هم برای الگوریتم های موتورهای جستجو و هم برای کاربران انسانی جذاب است. این تولید محتوایی است که برای رتبه بندی بالا در گوگل طراحی شده است و در عین حال، محتوایی است که مردم می خواهند بخوانند، به آن لینک دهند و به اشتراک بگذارند.

به عبارت دیگر کپی رایتینگ سئو یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که افراد برای پیشی گرفتن از رقبای خود از آن استفاده می کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت که به دقت برای موتورهای جستجو بهینه شده و متناسب با نیازها و علایق مخاطبان هدف است، مردم می توانند دید خود را افزایش دهند، ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنند و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند.

این مانند ترکیبی عالی از هنر و علم است، جایی که کمی استعداد خلاقانه و تکنیک های بهینه سازی استراتژیک می تواند برای حضور آنلاین شما معجزه کند. چه یک کسب‌وکار کوچک باشید که تازه راه‌اندازی کرده‌اید یا یک شرکت بزرگ‌تر باشید که به دنبال تسلط بر صنعت خود هستید، کپی‌رایتینگ سئو می‌تواند به شما در موفقیت در صفحات نتایج جستجو کمک کند.

کپی‌رایتینگ سئو یکی از اجزای مهم هر استراتژی موفق سئو است. با این حال، می‌تواند چالش مهمی برای هر کسی باشد که می‌خواهد محتوای باکیفیتی ایجاد کند که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. همانطور که موتورهای جستجو صفحات وب را بررسی می‌کنند ، محتوای وب سایت شما باید با الگوریتم های همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو تنظیم شود. علاوه بر آن، واضح بنویسید تا مخاطبان شما هم از وب سایت شما لذت ببرند و هم درک کنند. پس از همه، ما می دانیم که خوانایی رتبه بندی می شود .

این مقاله، راهنمای کامل برای کپی‌رایتینگ سئو شما را از طریق فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و مراحل مختلف فرآیند نوشتن راهنمایی می‌کند. همچنین به شما کمک می کند تا مقالات خوانا و سئو پسند مورد نیاز وب سایت خود را بنویسید! و در آخر، ما به شما اطلاعاتی در مورد ایجاد محتوای سئو برای سایت‌های بین‌المللی و چالش‌های ناشی از آن ارائه می‌کنیم.

سئو جامع نگر

سئو جامع یک استراتژی بازاریابی بین رشته ای برای ایجاد بهترین وب سایت در یک بازار خاص است. برای انجام این کار، طراحی فنی وب سایت شما باید عالی باشد، UX وب سایت شما بدون نقص باشد و تمام جنبه های امنیتی پوشش داده شود. با این حال، مهم‌تر از همه این است که محتوای وب‌سایت شما باید به خوبی نوشته شود، بازاریابی مناسبی داشته باشد و مخاطبانی را که وب‌سایت شما به آنها خدمت می‌کند هدف قرار دهد. این رویکرد به مهارت های نگارش سئو نسبتاً پیشرفته نیاز دارد.

چرا کپی رایتینگ سئو مهم است؟

محتوایی که تعداد زیادی ترافیک جستجو دریافت می کند اما اهداف تجاری را تغییر نمی دهد بی‌معنی است. همینطور برای محتوای قانع کننده که هیچ ترافیکی دریافت نمی کند.

اما اگر بتوانید اصول سئو و تکنیک های خوب کپی رایتینگ را با موفقیت ترکیب کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و خوانندگان را مجبور به اشتراک گذاری و حتی خرید کند.

نحوه انجام سئو کپی رایتینگ

سه مرحله در کپی رایتینگ سئو وجود دارد:

مرحله 1. تحقیق

این مرحله درباره برنامه ریزی برای نوشتن است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

اگر ترافیک جستجو می خواهید، باید در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم در جستجوی آن هستند. بنابراین قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورید، باید فهرستی از موضوعات مورد نظر داشته باشید.

فهرست را مرور کنید و به دنبال موضوعات مرتبطی باشید که می توانید پوشش دهید.

اولین گام کپی‌رایتینگ سئو ارتباط چندانی با نوشتن ندارد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که در مورد چه چیزی بنویسید. برای کدام موضوعات می خواهید پیدا شوید؟ شما باید از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید در نسخه خود استفاده کنید، بنابراین تحقیق در مورد کلمات کلیدی اولین گام کپی رایتینگ SEO است. تحقیق کلمات کلیدی کاری است که شما برای فهرست کردن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید انجام می دهید.

تحقیق صحیح کلمات کلیدی شامل این پنج مرحله است:

1.1 هدف و ماموریت خود را تدوین کنید

قبل از شروع تحقیق کلمه کلیدی واقعی، به هدف و ماموریت خود فکر کنید. این چیزی است که شما را از بقیه متمایز می کند. هنگام تدوین هدف ماموریت خود، به این موضوع توجه کنید که چه کسی هستید و وبلاگ شما در مورد چیست. چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ برای توسعه و نوشتن هدف ماموریت خود وقت بگذارید.

1.2 فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید

هنگامی که یک هدف ماموریت واضح را تنظیم کردید، می توانید شروع به فهرست کردن تمام عبارات جستجویی (کلمات کلیدی) کنید که می خواهید وب سایت شما برای آنها پیدا شود. اگر مأموریت شما مشخص است، باید بتوانید عبارات جستجویی را ایجاد کنید که در بازار تخصصی شما و نقاط فروش منحصر به فرد شما کاربرد دارند. اینها کلمات کلیدی هستند که می خواهید برای آنها پیدا شوید.

برای رسیدن به شرایط خوب، باید به ذهن مخاطبان خود وارد شوید. به احتمال زیاد چگونه شما را پیدا می کنند؟ چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند؟ در پایان تحقیق کلمه کلیدی خود، باید فهرستی از تمام عبارات جستجوی مرتبطی که ممکن است افراد استفاده کنند داشته باشید. همچنین به ترکیبات و انواع این اصطلاحات فکر کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی برای کمک به شما در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال در وردپرس، Yoast SEO با ابزار تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با Semrush ادغام می شود. بعد از اینکه فهرستی تهیه کردید، ممکن است در تصمیم گیری برای استفاده از کدام عبارت کلیدی مشکل داشته باشید. اگر چنین است، پست ما را در مورد انتخاب کلمه کلیدی تمرکز بخوانید.

1.3 یک نمای کلی ایجاد کنید

در نهایت، شما باید یک مرور کلی مفید داشته باشید، که به طور قابل توجهی به فرآیند کپی رایتینگ SEO شما کمک می کند. به ایجاد جدولی از کلمات کلیدی خود برای خلاصه کردن اطلاعات کمک می کند. سعی کنید ترکیبی از کلمات کلیدی را طراحی کنید، سپس کلمات کلیدی را با اولویت خاصی ترتیب دهید. کدام کلمات کلیدی برای رتبه بندی و نزدیک به هدف ماموریت شما ضروری هستند و کدام یک کمتر؟ هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای مقابله، همچنین باید در نظر بگیرید که صفحات شما چقدر برای آن کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کنند. تمرکز بر کلمات کلیدی کمتر محبوب و کم رقابت می تواند در ابتدا استراتژی خوبی باشد. اگر می خواهید در مورد اهمیت کلمات کلیدی کم رقابت بیشتر بدانید، لطفاً پست های ما را در مورد اینکه چرا باید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید، بخوانید.

1.4 صفحات فرود برای جستجوگران ایجاد کنید

مرحله نهایی تحقیق کلمات کلیدی ایجاد پست ها یا صفحات عالی برای کلمات کلیدی است که می خواهید پیدا شوید. محتوای سئو باید طوری تنظیم شود که بازدیدکنندگانی را که وبلاگ شما را از طریق یک کلمه کلیدی خاص پیدا کرده اند جذب کند. این می تواند یک صفحه اختصاصی یا یک پست وبلاگ باشد که برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده است. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می توانند وبلاگ شما را از طریق منو یا پیوندهای داخلی مرور کنند. و مطمئن شوید که برای هر کلمه کلیدی مرتبطی که پیدا می کنید یک صفحه دارید.

1.5 به هدف جستجو نگاه کنید

امروزه، استراتژی های سئو باید تا حد زیادی حول پاسخ به سوالات افراد باشد. هر زمان که شخصی یک درخواست جستجو را در موتور جستجو وارد می کند، در جستجوی چیزی است. چهار نوع هدف وجود دارد که جستجوگرها می توانند داشته باشند:

  • هدف اطلاعاتی: برای یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص.
  • هدف ناوبری: برای دسترسی به یک وب سایت خاص با وارد کردن عبارت در موتور جستجو.
  • قصد تجاری: خریدن چیزی به زودی و تحقیق قبل از خرید.
  • قصد معامله: برای خرید چیزی پس از انجام جستجوهای قصد تجاری خود.

در تحقیق کلمات کلیدی خود، باید دریابید که کدام نوع قصد برای کلمات کلیدی شما اعمال می شود و سعی کنید با این اهداف جستجو مطابقت داشته باشید. می توانید از نتایج جستجو برای تعیین اینکه کدام هدف برای کلمات کلیدی شما صدق می کند استفاده کنید و محتوای عالی مطابق با این هدف ایجاد کنید . هدف شما باید بر سبک نوشتن شما نیز تأثیر بگذارد.

2. هدف جستجو را مطابقت دهید

گوگل فقط می خواهد محتوای مرتبط را رتبه بندی کند . و اکثر مردم معمولاً هنگام جستجو در گوگل به دنبال یکی از این نوع محتوا هستند:

  • پست وبلاگ
  • ویدئو
  • صفحه محصول
  • صفحه دسته بندی
  • ابزار

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین شانس برای رتبه‌بندی بالا را داشته باشید، باید با هدف جستجو هماهنگ شوید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما به شما ایده خوبی می دهد که در مورد چه چیزی باید وبلاگ داشته باشید. سپس، شما باید قفل محتوا را در اطراف یک کلمه خاص باز کنید. هر چند کلمه یک موضوع نیست. در کنار یک کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی)، به یک زاویه، یک داستان خاص در اطراف آن کلمه کلیدی نیاز دارید.

این را می توانید با نگاهی به صفحات با رتبه برتر دریابید.

برای مثال، اگر به نمای کلی SERP برای «چگونه بهتر بخوابیم» نگاه کنیم ، می‌توانیم ببینیم که بیشتر پست‌های وبلاگ مبتنی بر فهرست زیر است:

هدف جستجو در کپی رایتینگ

این چیزی است که اگر این موضوع را هدف قرار دهیم باید ایجاد کنیم.

مرحله 2. بیشتر خواندن

3. یک طرح کلی داده محور ایجاد کنید

هر موضوعی به طور طبیعی موضوعات فرعی ایجاد می کند. هر چه موضوعات فرعی مرتبط تری را پوشش دهید، احتمال بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک بیشتر خواهید داشت.

شما می توانید این موضوعات فرعی را با مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین صفحات با رتبه برتر پیدا کنید. این نیز یک راه خوب برای ایجاد طرح کلی شما است.

به عنوان مثال، اگر موضوع «چگونه بهتر بخوابیم» را پوشش دهیم، این موارد ممکن است H2 های خوبی داشته باشند:

  • به چند ساعت خواب نیاز دارید
  • بهداشت خواب
  • ساعت ها بر اساس سن بخوابید
  • چگونه به خواب عمیق برسیم
  • نکاتی برای به خواب رفتن
جستجوی عناوین مشابه

سه مرحله نوشتن مقاله

هنگامی که در مورد موضوع یا داستانی که می خواهید بنویسید تصمیم گرفتید، کپی رایتینگ SEO شروع می شود! فرآیند نوشتن سئو شامل سه مرحله است: آماده سازی، نوشتن و تصحیح (یا ویرایش).

اولین مرحله از فرآیند کپی رایتینگ سئو واقعی، برنامه ریزی قطعه شما است. قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ (یا انگشتان روی صفحه کلید)، کمی وقت بگذارید و به آنچه خواهید نوشت فکر کنید. شما تا به حال موضوعی را در ذهن دارید، اما قبل از شروع نوشتن ، باید برای سوالات زیر نیز پاسخ روشنی داشته باشید:

  1. هدف از مقاله شما چیست؟ چرا می نویسی؟ شما می خواهید به چه چیزی برسید؟
  2. پیام اصلی پست شما چه خواهد بود؟ سوال کلیدی که می خواهید به آن پاسخ دهید چیست؟
  3. مخاطب شما کیست؟ آنها به دنبال چه می گردند؟
  4. برای نوشتن قطعه خود به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟
  5. اطلاعات خود را به چه ترتیبی ارائه خواهید کرد؟ ساختار مقاله شما چگونه خواهد بود؟

اولین سوال در لیست این است: هدف مقاله شما چیست؟ فکر کردن در مورد آن از قبل ضروری است زیرا بر نحوه نوشتن مقاله شما تأثیر می گذارد. آیا می خواهید به کاربران اطلاع دهید؟ آنها را سرگرم کنم؟ یا آنها را متقاعد کنید که کاری در سایت شما انجام دهند؟ مرحله آماده سازی همچنین زمانی است که شما باید قصد بازدیدکننده خود را در نظر بگیرید. اگر تحقیقات کلمه کلیدی شما نشان می دهد که هدف پشت یک پرس و جو خاص اطلاعاتی است، می خواهید یک صفحه متقاعد کننده و متمرکز بر فروش برای آن کلمه کلیدی بنویسید. در این صورت، این می تواند بازی بهتری باشد. البته، اگر به استراتژی کلمات کلیدی خود فکر کرده باشید، این کار خوب خواهد بود.

در هر صورت، قبل از شروع نوشتن باید در مورد هدف کاربر خود فکر کنید، فقط به این دلیل که یک متن آموزنده با یک متن متقاعد کننده متفاوت است. زبانی که هنگام نوشتن یک متن آموزنده استفاده می کنید باید واضح و متمرکز باشد، در حالی که زبان متقاعد کننده معمولاً بسیار مثبت است و بیشتر بر خواننده تمرکز می کند. و متون سرگرم کننده بیشتر از زبان غیر رسمی، بازی با کلمات یا اغراق استفاده می کنند.

4. محتوای خود را با یک چرخش منحصر به فرد به آن متمایز کنید

اگر محتوای شما مانند سایرین است، پس دلیلی ندارد که کسی به جای دیگران به شما کلیک کند، بخواند، به اشتراک بگذارد یا به شما پیوند دهد.

کپی‌رایتینگ سئو تعادلی است بین دادن خواسته‌های جستجوگران و گفتن چیزی منحصر به فرد و اصلی.

یکی از راه‌های افزودن یک چرخش منحصر به فرد، نوشتن از روی تجربه شخصی است.

جستجوگران نکات و توصیه های واقعی و آزمایش شده را می خواهند، نه کلی. گوگل هم این را درک می کند. به همین دلیل E.E.A.T را معرفی کرد ، جایی که اولین “E” مخفف (Exprience) تجربه است.

EEAT (یا Double-EAT) مفهومی است که توسط ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسانی برای ارزیابی سیستم‌های رتبه‌بندی جستجوی گوگل استفاده می‌شود. در اصل، تنها شامل سه عامل (EAT) بود. اما در دسامبر 2022، گوگل معیار “تجربه” را به این مفهوم اضافه کرد. بنابراین به گفته گوگل، برخی از انواع محتوا باید با تجربه دست اول تولید شوند تا قابل اعتماد باشند.

ساختار متن

یک عنصر مهم در برنامه ریزی مقاله شما تنظیم ساختار آن است. ساختار متن در سایت شما برای کپی رایتینگ سئو حیاتی است. اگر محتوای شما ساختار واضحی داشته باشد، شانس بیشتری برای رتبه بندی خوب در گوگل دارید. می توانید از تکنیک های نقشه برداری ذهنی برای کمک به درک موضوعات و یافتن ارتباط بین بخش های مختلف سوژه خود استفاده کنید.

سودمند است که قبل از شروع به ساختار قطعه خود فکر کنید. از آنجایی که ساختار، اسکلت متن شما است، به خواننده کمک می کند تا نکات اصلی مقاله را درک کند.

پست ها و صفحات با ساختار واضح نیز باعث افزایش نرخ تبدیل در وب سایت شما می شوند. شما شانس بیشتری دارید که اگر بازدیدکنندگان پیام شما را به درستی درک کنند، محصولات شما را بخرند یا به وب سایت شما بازگردند.

5. با روش “هرم معکوس” به نقطه اصلی برسید

این قالب به عنوان هرم معکوس شناخته می شود، جایی که شما موارد ضروری را قبل از بقیه الویت می دهید:

هرم معکوس

از منظر سئو، پاسخ دادن فوری به خوانندگان برای آنچه می خواهند ممکن است به افزایش ترافیک و بهبود زمان ماندن در صفحه کمک کند.

هرم معکوس یک سبک نوشتاری شناخته شده در روزنامه نگاری به این معنی است که مهم ترین اطلاعات خود را در ابتدا قرار می دهید. شما نکته کلیدی خود را در نیمه پاراگراف سوم دفن نمی کنید، بلکه داستان کامل را در پاراگراف اول بیان می کنید. البته می توانید در پاراگراف های بعدی توضیح دهید. اما شما بلافاصله پیام اصلی خود را دریافت می کنید. این سبک نوشتاری برای برخی از انواع مقاله ها بسیار خوب است. این به ویژه در حال حاضر مفید است که محتوای وب به طور فزاینده ای برای پاسخ به هر سؤالی که جستجوگر ممکن است داشته باشد استفاده می شود.

6. اثبات و اعتبار

گوگل می داند که مردم می خواهند از یک متخصص اطلاعات کسب کنند، نه یک فرد تصادفی از خیابان.

به همین دلیل است که گوگل E.E.A.T را با دومین “E” به معنای (Expertise) تخصص معرفی کرددر حالی که عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند، اما ارزیابی کنندگان کیفیت انسانی گوگل از آنها برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

7. خوانندگان را با فرمول PAS وارد کنید

مقدمه شما باید خوانندگان را جذب کند و آنها را به خواندن بقیه علاقه‌مند کند. شما می توانید این کار را با فرمول Problem-Agitate-Solution (PAS) انجام دهید.

انتخاب عنوان در سئو
  • ابتدا مشکل را تعریف می‌کنید
  • بعد آن را با عبارت ترکیب می‌کنید
  • در نهایت راه حل را مشخص کنید

8. از «عبارات ترغیب کننده» برای ادامه خواندن خوانندگان استفاده کنید

عبارات ترغیب‌کننده کلمات و عباراتی انتقالی هستند که خوانندگان را تشویق به ادامه خواندن می کند. آنها کنجکاوی را با رها کردن عمدی مسائل حل نشده به کار می گیرند. مثلا: تغییر در الگوریتمهای گوگل. آیا سایت من رتبه از دست می‌دهد؟

داستان سرایی

همه یک داستان خوب را دوست دارند، و اکثر مردم نیز می توانند یک داستان خوب را تعریف کنند، به خصوص از تجربه شخصی. خبر عالی: می توانید از قدرت داستان ها در کپی سئوی خود استفاده کنید! چه در پست‌های وبلاگ یا صفحات محصول، از جمله داستان (مرتبط) تا حد زیادی توجه خواننده شما را جلب کند. داستان ها می توانند وضوح بیشتری ارائه دهند و به خوانندگان شما کمک کنند که شما را راحت تر به خاطر بسپارند.

9. با افزودن بخش پرسش و پاسخ، محتوای خود را مفیدتر کنید

مردم به طور طبیعی هنگام تحقیق در مورد یک موضوع کنجکاوتر می شوند. آنها ممکن است هزاران سوال مرتبط داشته باشند. اما پاسخ به همه آنها بدون شکستن جریان مقاله شما می تواند دشوار باشد.

برای حل این مشکل، یک بخش پرسش و پاسخ ایجاد کنید. پاسخ دادن به سوالات پرطرفدار در صفحه شما می‌تواند به شما کمک کند در کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری کسب کنید.

از آنجایی که ما به یک سوال متداول پاسخ دادیم، اکنون در گوگل بررسی می‌کنیم که افراد به دنبال این پاسخ هستند:

نمایش نتایج پرسش و پاسخ در گوگل

مرحله 3. ویرایش

مرحله آخر در مورد بهبود پیش نویس شما و اطمینان از اینکه آنچه نوشته اید همان چیزی است که می خواهید بگویید.

پس از پایان نوشتن مقاله خود، اولین پیش نویس مقاله خود را خواهید داشت. در مرحله نهایی نوشتن، این پیش نویس اول را بهبود خواهید داد. مرحله آخر هنوز زمان زیادی را می طلبد.

مرحله ویرایش، مرحله ای از فرآیند کپی رایتینگ SEO است که در آن باید «عزیزان خود را بکشید». از بیرون ریختن وسایل نترسید. شما باید پست خود را بخوانید و دوباره بخوانید و دوباره بخوانید و جملات ناخوشایند، عبارات نامشخص و ساختارهای پاراگراف درهم ریخته را اصلاح کنید و بازاریابی محتوای خود را متمایز کنید.

در اینجا پنج مرحله برای ویرایش کامل مقاله خود آورده شده است.

مرحله 1: به آرامی (و با صدای بلند) بخوانید

می توانید این مرحله را با خواندن آهسته قطعه خود شروع کنید (و حتی با صدای بلند، این می تواند کمک کند). هر جمله باید از نظر گرامری صحیح باشد و املای آن باید بدون نقص باشد. شما باید نسبت به کار خود بسیار انتقاد کنید. می توانید از رایانه خود بخواهید که متن را با صدای بلند برای شما بخواند.

مرحله 2: روی جملات تمرکز کنید

با اطمینان از صحیح بودن هر جمله شروع کنید. روی املای کلمات تمرکز کنید و فرمول‌های نامناسب را دوباره بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که جملات از نظر گرامری صحیح هستند و خوانایی را بررسی کنید : مطمئن شوید که جملات شما خیلی طولانی نیستند.

مرحله 3: روی پاراگراف ها تمرکز کنید

اگر همه جملات یک پاراگراف تأیید شدند، به ساختار داخل یک پاراگراف نگاه کنید و بر همان جمله اول تمرکز کنید. آیا اولین جمله اصلی آنچه را که می‌خواستید در آن پاراگراف بگویید را نشان می‌دهد؟ آیا جملات داخل یک پاراگراف به ترتیب منطقی ارائه می شوند؟ آیا از کلمات انتقالی برای روشن کردن ارتباط بین جملات استفاده می کنید ؟

مرحله 4: ساختار متن را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا ساختار بین پاراگراف ها واضح است یا خیر. آیا موضوعات مقاله شما به صورت منطقی ارائه شده است یا نیاز به ایجاد تغییرات دارید؟

همچنین باید عناوین و زیرعنوان های خود را بررسی کنید . مطمئن شوید که کلمه کلیدی تمرکز شما در یکی از آن عناوین و زیرعنوان ها باشد. اما به همان اندازه مهم، اطمینان حاصل کنید که عنوان ها به خوانندگان شما کمک می کنند تا ساختار متن شما را درک کنند.

مرحله 5: بازخورد بخواهید

آخرین مرحله در فرآیند کپی‌رایتینگ سئو، دریافت بازخورد است. پس از ویرایش متن خود، باید از افراد بازخورد بخواهید. در زرین‌افزار، تمام پست هایی که می نویسیم توسط حداقل دو نفر از همکاران ما قبل از انتشار آنها خوانده می شود. این بازخورد اجازه می دهد تا دیدگاه شخص دیگری غیر از نویسنده وجود داشته باشد و تقریباً همیشه منجر به پیشرفت های گسترده در مقاله می شود.

همچنین مفید خواهد بود که به شخصی از مخاطبان خود اجازه دهید پست شما را تصحیح کند تا بررسی کند که آیا پیام به درستی ارسال شده است یا خیر. همچنین، بازخورد شخصی با مهارت های نوشتاری و گرامر حرفه ای، مانند یک ویرایشگر ، به شما کمک می کند تا پست وبلاگ خود را حتی بیشتر ارتقا دهید.

10. برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنید

تکه‌های ویژه پاسخ‌هایی سریع در نتایج جستجو هستند که گوگل از رتبه‌بندی صفحه‌ای در 10 صفحه برتر استخراج می‌کند.

11. نحوه صحبت خود را بنویسید

هیچ چیز بیشتر از کپی خشک، صحبت های شرکتی و اصطلاحات تخصصی بی معنی فریاد نمی زند: «خواندن را متوقف کن». زبان پیچیده خوانندگان را بیگانه می کند و آنها را به سمت SERP ها سوق می دهد.

کپی رایتینگ در وب معمولی است. بنابراین تصور کنید که در حال گفتگو با یک دوست از طریق وب هستید.

12. توسط فرمول ASMR خواندن محتوا را آسان کنید

خواندن یک معامله است. خوانندگان شما وقت خود را با کلمات شما معاوضه می کنند. اگر خواندن آن کار سختی است، دکمه «بازگشت» را می زنند.

بنابراین مطمئن شوید که خواندن مطالب شما راحت باشد. با پیروی از فرمول ASMR می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا حالت شماتیک اولیه ایجاد کنید. شامل عناصری مانند حاشیه‌ها، نقل قول‌ها و جاسازی‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند این یکنواختی را از بین ببرد.

در مرحله بعد، از جملات و پاراگراف های بلند استفاده کنید. جملات طولانی را با کلمات انتقالی (مثلاً «و» «آن») به جملات کوتاه تقسیم کنید.

سوم، شامل مالتی‌مدیا است. قرار دادن فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های GIF می‌تواند نکات شما را بدون افزودن کلمات اضافی به تصویر بکشد – مانند این نمودار:

نمودار مالتی‌مدیا

13. فهرست مطالب را درج کنید

خواننده شما می خواهد بداند که آیا محتوای شما آنچه را که به دنبالش هستند برآورده می کند یا خیر. می توانید با افزودن فهرست مطالب (ToC) به آنها کمک کنید تا این کار را انجام دهند.

این به آنها اجازه می دهد تا به بخش مورد نظر خود حرکت کنند. هنگامی که آنها شروع به خواندن کردند، ممکن است غرق در محتوای شما شوند و بقیه مطالب شما را بخوانند.

افزودن یک ToC همچنین ممکن است پیوندهای سایتی را برای صفحه شما ایجاد کند، که Google گاهی اوقات آنها را در SERP ها نشان می دهد:

نمایش نتایج جستجو

این به طور بالقوه می تواند منجر به کلیک های بیشتر شود.

14. با ایجاد برچسب های عنوان قانع کننده، کلیک های بیشتری دریافت کنید

تگ عنوان یکی از اولین چیزهایی است که جستجوگر می بیند. بنابراین باید آنها را وادار به کلیک کردن کند.

تفاوت بین سئو نویسی، سئو کپی رایتینگ و کپی رایتینگ چیست؟

سئو نویسی و سئو کپی رایتینگ یکی هستند. کپی رایتینگ استفاده از کلمات برای متقاعد کردن کسی برای انجام اقدام است، مانند خرید یا ثبت نام در خبرنامه.

نکات کپی رایتینگ سئو

این نکات اضافی می تواند به ارتقای محتوای شما کمک کند.

بهترین کپی را بنویس!

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در بخش شما بهترین است، متن وب سایت شما باید به راحتی قابل خواندن باشد. بدون دادن هیچ گونه امتیازی به کیفیت محتوای سئوی خود، باید متن خود را با نیازهای خاص موتورهای جستجو تنظیم و تنظیم کنید. کپی‌رایتینگ سئو بسیار شبیه فرآیند نوشتن هر چیز دیگری است، بنابراین کار سختی است، و به ناچار، برخی از ما استعداد بیشتری در نوشتن داریم. متأسفانه، همه ما نمی‌توانیم ارنست همینگوی باشیم، اما هر کسی می‌تواند با آموزش‌هایی کپی سئوی بهتری بنویسد.

فقط بنویس!

مهمترین نکته برای این مرحله از کپی رایتینگ سئو این است که فقط بنویسید. مردم اغلب در فرمول بندی اولین جمله (یا پاراگراف اول) مشکل دارند. اما، در این مرحله، می توانید از نوشتن آن پاراگراف اول به کلی صرف نظر کنید. فقط چند کلمه با اشاره به محتوایی که پاراگراف اول شما باید داشته باشد بنویسید و شروع به نوشتن پاراگراف دوم کنید. هنگامی که بدنه اصلی پست خود را کامل کردید، نوشتن شروع و پایان آسان تر است.

اگر جمله ای از نظر گرامری درست نیست یا ناخوشایند به نظر می رسد، ادامه دهید و نگران نباشید. شما می توانید این موارد را در فاز بعدی که ویرایش است بازنویسی کنید. در مرحله نوشتن، ماندن در جریان نوشتن بسیار مهم است.

به ساختار متن خود پایبند باشید

در حین نوشتن از ساختاری که در مرحله آماده سازی ایجاد کردید به عنوان طرح کلی استفاده کنید و پاراگراف ها را مطابق آن طرح بنویسید. مطمئن شوید که پاراگراف های واضحی می نویسید. هر پاراگراف را با مهمترین جمله شروع کنید ، سپس توضیح دهید. خوانندگان شما تنها با خواندن اولین جملات پاراگراف شما می توانند مهمترین مطالب مقاله شما را درک کنند.

مطمئن شوید که متن شما قابل خواندن است

خواندن از روی صفحه نمایش سخت است، بنابراین اگر می خواهید خوانندگان شما کل پست وبلاگ شما را بخوانند، باید خواندن آن را آسان کنید. پست هایی که به راحتی خوانده می شوند باعث بازگشت بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری می شوند. مهمتر از همه، مطمئن شوید که متن شما برای مخاطبی که برایش می نویسید درست باشد.

هرازگاهی استراحت کنید

کپی‌رایتینگ سئو می‌تواند یک فرآیند نسبتاً فشرده باشد. اگر برای مدت طولانی بنویسید، متوجه خواهید شد که تمرکز سخت تر می شود. با این حال، زمان دقیق برای هر فردی متفاوت خواهد بود. اگر ذهن شما شروع به سرگردانی کرده است، وقت آن است که استراحت کنید.

بسیاری از مردم نوشتن را برای بیش از بیست دقیقه در یک زمان سخت می‌دانند، در آن مرحله، مردم باید از کامپیوتر دور شوند تا کار دیگری انجام دهند. حتی یک دقیقه استراحت می تواند برای بازگشت به نوشته خود با تمرکز و خلاقیت تازه و تازه کافی باشد.

کپی رایتینگ سئو در عصر هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی مولد مانند ماشینی است که می تواند بدون زحمت محتوا را برای اهداف سئو ایجاد کند. می توان آن را برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و سایر عوامل برای تولید محتوای جدید و بهینه سازی محتوای موجود آموزش داد. با این حال، باید به یاد داشته باشیم که لمس انسان هنوز برای اطمینان از کیفیت خوب محتوای تولید شده، بدون خطاهای واقعی و مرتبط با مخاطب هدف حیاتی است.

با توجه به طراحی فناوری آن، باید به یاد داشته باشید که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Bing Chat و Google Bard هنوز نمی‌توانند نوشته‌های اصلی را به شما ارائه دهند اما در استفاده مجدد از چیزهایی که قبلاً وجود دارد بسیار خوب است. با این حال، خود نمی تواند به چیزهایی خلاق برسد.

هوش مصنوعی مولد ابزاری مفید برای ایجاد محتوای سئو در آینده خواهد بود. با این حال، استفاده عاقلانه از آن و اطمینان از اینکه محتوا با دستورالعمل های برند و نیازهای مخاطب هدف مطابقت دارد، ضروری است. لطفاً از هوش مصنوعی مولد مسئولانه استفاده کنید . از هوش مصنوعی به عنوان راهنما استفاده کنید، نه به عنوان یک کارخانه تولید محتوای کاملاً خودکار.

کپی رایتینگ سئو برای سایت های بین المللی

خوب نوشتن سخت است. نوشتن تلاش‌های بازاریابی محتوای شما به زبان‌های مختلف حتی چالش‌برانگیزتر است! اگر صاحب وب‌سایت‌هایی برای چندین منطقه و زبان هستید، این درست است. ترجمه محتوا به دلیل پدیده دوستان کاذب به زبان های مختلف می تواند یک تجارت دشوار باشد. دوستان کاذب به کلماتی اطلاق می شود که در دو زبان شبیه به هم هستند اما معنای متفاوتی دارند.

ایجاد محتوا برای سایت های چند زبانه شما آسان نیست. با این حال، این کار شدنی است، و ما فکر می کنیم سه راه برای این کار وجود دارد:

  • ترجمه مطالب؛
  • ایجاد محتوای جدید برای آن بازار؛
  • ایجاد محتوا: ترکیبی از هر دو.

دریافت ترجمه احتمالاً ساده ترین کار است. اما مشکل ترین آنها نیز هست. آیا مطمئن هستید که ترجمه شما همان پیام را ارسال می کند و لحن صدایی مشابه مقاله اصلی شما دارد؟ اگر در آن زبان مادری نباشید قضاوت در این مورد سخت است. بنابراین: همیشه از یک شخصی با آن زبان مادری بخواهید کپی را بررسی کند.

ایجاد محتوای جدید توسط تیم محلی شما مطمئن ترین انتخاب است که احتمالاً بالاترین کیفیت را دارد. با این حال، بسیار وقت گیر است و شما از محتوای موجود استفاده کامل نمی کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم «تبدیل» کنید: آنچه را که از قبل دارید به‌عنوان مبنایی در نظر بگیرید، اما آن را برای متناسب با گروه هدف محلی دوباره کار کنید. اطمینان حاصل کنید که افراد بومی که بازار محلی را می شناسند این محتوا را ایجاد می کنند.

در زرین افزار تولید محتوای سئو‌پسند و کپی‌رایتینگ تخصص ماست.

نتیجه‌گیری

سئو فقط در مورد رتبه بندی و نمایش در گوگل نیست. بلکه در مورد این است که خوانندگان محتوای شما را بخوانند، به اشتراک بگذارند و به شما پیوند دهند.

به همین دلیل کپی رایتینگ مهم است. هیچ کس قرار نیست یک محتوای بی ارزش را بخواند، مهم نیست چقدر رتبه بالایی دارد.

کپی رایتینگ سئو یک فرآیند است

کپی‌رایتینگ سئو زمانی بهترین کار را انجام می‌دهد که یک فرآیند تعریف‌شده را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که متن شما تا حد امکان خوب است. در حالی که همه یک نویسنده طبیعی نیستند، نوشتن سئو چیزی است که همه می توانند با تمرین در آن بهتر شوند. فراموش نکنید که محتوای خود را در طول زمان حفظ کنید تا از قدیمی شدن و کهنه شدن آن جلوگیری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات