استفاده از نتایج جستجوی گوگل برای ایجاد محتوای عالی

1402/11/02
65 بازدید
استفاده از نتایج جستجوی گوگل برای ایجاد محتوای عالی

برای اینکه صفحه خود را در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار دهید، باید محتوایی ایجاد کنید که مردم واقعاً به دنبال آن هستند. به همین دلیل است که قبل از شروع به نوشتن باید هدف جستجو را در نظر بگیرید. گوگل در حدس زدن آنچه مردم می خواهند یا نیاز دارند بهتر و بهتر می شود حتی زمانی که عبارات جستجوی خود گاه عجیب غریب را تایپ می کنند. بنابراین، ایجاد محتوای عالی به معنای تمرکز بر هدف جستجوی مخاطبان بالقوه است. اما چگونه هنگام ایجاد محتوای خود به آن توجه می کنید؟ این مقاله  همه چیز در مورد آن را شرح می‌دهد.

هدف جستجو چیست؟

بیایید با یک تجدید نظر سریع در مورد اصطلاح “هدف جستجو” شروع کنیم. ساده ترین راه برای توضیح آن این است که به جستجوهای آنلاین خود فکر کنید. هر زمان که یک عبارت جستجو را تایپ می کنید، قصد خاصی را نیز در ذهن دارید درست است؟ گاهی اوقات، شما فقط می خواهید اطلاعاتی پیدا کنید. مواقع دیگر، شما به دنبال تحقیق برای خرید یک محصول خاص هستید. ما به طور کلی چهار نوع هدف جستجوگر را تشخیص می دهیم: اطلاعاتی، تجاری، خرید و ناوبری. اگر این قضیه برای شما تازگی دارد، به مقاله اصول سئو ما در مورد هدف جستجو بروید ، که درک این مقاله را کمی آسان تر می کند.

دانستن اینکه بازدیدکننده شما در جستجوی آنلاین خود چه هدفی از جستجو دارد، می تواند به شما در ایجاد محتوای مورد نظر کمک کند. محتوای عالی مبتنی بر هدف که شانس بازدید آنها از سایت شما، ماندن در سایت شما و کلیک کردن به صفحات مختلف شما را افزایش می دهد. بنابراین، نتایج جستجوی گوگل چه ارتباطی با اطلاعات بیشتر در مورد هدف جستجوی مخاطبان شما دارد؟

گوگل سعی می کند هدف کاربر را پیش بینی کند

موتورهای جستجو، مانند گوگل، از داده ها برای تفسیر هدف اصلی جستجو استفاده می کنند. آنها می خواهند نتایجی را ارائه دهند که دقیقاً با هدف کاربر مطابقت دارد. و مشاهده این نتایج می تواند به شما کمک کند تا هدف جستجوی افراد را هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص درک کنید و مطابقت دهید. البته، در چهار دسته اصلی هدف کاربر، هنوز هم می‌تواند تنوع زیادی در آنچه که کاربر دقیقاً به دنبال آن است، وجود داشته باشد. قبل از اینکه بتوانیم از نتایج برای ایجاد محتوای عالی که با هدف جستجو مطابقت دارد استفاده کنیم، باید بدانیم که چگونه Google سعی می کند هدف جستجوی افراد را تعیین کند:

عبارات را با یک هدف غالب جستجو کنید

گاهی اوقات، یک عبارت جستجو دارای یک تفسیر غالب است. این عبارات می توانند بسیار ساده باشند، مانند [لباس پادشاه لویی بتی را بخرید] یا [علائم دیابت]. برای مورد اول، گوگل به طور عمده صفحاتی را نشان می دهد که مدل خاصی از لباس را برای فروش یا لباس های مشابه آن برند را ارائه می دهند. برای عبارت جستجوی دوم، نتایج با جعبه‌های پاسخ و سایت‌هایی که اطلاعات پزشکی ارائه می‌دهند پر می‌شود.

اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود، زیرا گوگل همچنین هدف جستجوی عباراتی را که به معنای واقعی کلمه نیستند، درک می کند. به عنوان مثال، وقتی که مردم در سراسر جهان عبارت [کاخ سفید] را جستجو می‌کنند، گوگل متوجه خواهد شد که احتمالاً به دنبال اطلاعاتی در مورد رنگ آمیزی خانه سفید خود نیستند. آنها می خواهند چیزی در مورد محل اقامت رئیس جمهور ایالات متحده بدانند و موتورهای جستجو نتایج را بر این اساس نشان می دهند.

عبارات جستجو که به چندین نهاد اشاره دارد

در بسیاری از موارد، افراد از یک اصطلاح برای جستجوی چیزهای بسیار متفاوت استفاده می کنند. برای مثال، عبارت جستجو شده [عطارد] را در نظر بگیرید. برخی از مردم به دنبال این سیاره خواهند بود، برخی دیگر به دنبال عنصر، حتی برخی دیگر به دنبال خدای تجارت رومی، و تعداد کمی ممکن است به دنبال خواننده اصلی گروه کوئین باشند. این یک کلمه را می توان برای توصیف چندین چیز کاملاً متفاوت استفاده کرد – همچنین به عنوان موجودیت توصیف می شود. زمینه مشخص می کند که یک کلمه به کدام موجودیت اشاره دارد. مهم است که از نحوه عملکرد آن در موتورهای جستجو آگاه باشید، بنابراین ما پستی در مورد موجودیت ها و معناشناسی نوشتیم که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

همه این جستجوها برای عبارت [عطارد] ممکن است یک هدف اطلاعاتی داشته باشند، اما آنها به دنبال همان مورد نیستند. به خصوص با تنها یک کلمه – موتورهای جستجو هنوز سعی می کنند بفهمند کاربرانشان هنگام تایپ عبارت جستجوی خود واقعاً چه می خواهند. بنابراین، اگر افراد کمتری نسبت به نتایج «سیاره عطارد» روی نتایج «عطارد» کلیک کنند، موتورهای جستجو نتیجه می‌گیرند که افراد بیشتری اطلاعاتی درباره سیاره عطارد می‌خواهند و صفحات نتایج را بر این اساس تغییر می‌دهند. اگر نگاهی به نتایج جستجوی عبارت [عطارد] بیندازیم، خواهیم دید که بیشتر نتایج مربوط به سیاره است. از آن، می‌توان نتیجه گرفت که این هدف غالب است: اکثر افرادی که این عبارت را تایپ می‌کنند به دنبال سیاره هستند.

جستجوی عبارات بدون قصد غالب

برخی از عبارات جستجو یک هدف مشخص ندارند، که باعث می شود موتورهای جستجو حدس بزنند که چه چیزی را نشان دهند. شما می توانید این جستجوها را با نتایج مختلف نشان داده شده در صفحات نتایج تشخیص دهید. برای مثال پرس و جو [خانه درختی] را در نظر بگیرید. بسته به موقعیت مکانی شما، نتایج جستجو می‌تواند تصاویر خانه‌های درختی، اطلاعات و ویدئوهایی در مورد نحوه ساخت، آگهی‌های خرید خانه، و کسب‌وکارهایی به نام «خانه درختی»، از جمله آبجوسازی، رستوران‌ها، خانه‌های تعطیلات، و پلتفرم وب یادگیری کد را نشان دهد. این تنوع به این معنی است که گوگل بیشتر انواع هدف را پشت این پرس و جو پوشش داده است. اما ممکن است رتبه بندی در این اصطلاح را دشوارتر کند.

بنابراین، چگونه نتایج جستجوی گوگل می تواند به شما در ایجاد محتوای عالی کمک کند؟

به بیان ساده: نتایج جستجو به شما بینشی مستقیم از آنچه افراد هنگام تایپ کلمات کلیدی شما به دنبال آن هستند، می دهد. شما به راحتی می توانید SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را به عنوان مستقیم ترین منبع اطلاعات خود از دست بدهید . اما اگر به تنهایی بر روی سایت خود تمرکز کنید یا فقط از چشم ابزارهای آنلاین به چیزها نگاه کنید، اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند را از دست داده اید.

صفحات نتایج جستجو نه تنها عملکرد شما و رقبایتان را به شما نشان می‌دهند، بلکه موقعیت‌های جدید را نیز نشان می‌دهند و اینکه آیا نیاز به تنظیم استراتژی سئوی خود دارید یا خیر. حتی ممکن است متوجه شوید که گوگل صفحه “اشتباه” را رتبه بندی می کند . به عنوان مثال، اگر محتوای اطلاعاتی زیادی را در یک عبارت کلیدی مشاهده می‌کنید که می‌خواهید با صفحه‌ای بسیار خرید محور رتبه‌بندی کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که در مورد محتوای آن صفحه تجدید نظر کنید. یا اگر تصاویر زیادی در صفحات نتایج برای عبارت کلیدی خود می بینید و هیچ تصویری ندارید، این فرصت دیگری برای بهبود محتوای خود است!

برای دریافت عینی ترین ایده از نتایج جستجو برای یک پرس و جو، مطمئن شوید که از یک پنجره مرورگر خصوصی (Incognito) استفاده می کنید. یک بررسی کننده SERP محلی، مانند valentin.app نیز می تواند به شما کمک کند تا نتایج عینی تری داشته باشید و ببینید نتایج در شهرهای دیگر چگونه است.

خودتان محتوای عالی مبتنی بر هدف ایجاد کنید

چند قدم وجود دارد که می توانید برای هماهنگ کردن بهتر محتوای خود با هدف کاربر و تلاش برای ایجاد محتوای عالی انجام دهید.

ما در مقاله نحوه نوشتن عنوان جذاب برای گوگل، روش ساخت سرفصل سئو را توضیح داده ایم. و در مقاله نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو هم آموزش محتوا نویسی بیان گردیده است.

  1. کلمات کلیدی را از تحقیقات کلمات کلیدی خود انتخاب کنید و آنها را در یک پنجره مرورگر خصوصی یا SERP-checker وارد کنید.
  2. آنچه را که در صفحات نتایج می بینید تجزیه و تحلیل کنید. کدام نوع هدف رایج تر است (اطلاعاتی، تجاری و غیره)؟ آیا یک تفسیر غالب وجود دارد و اگر چنین است، آن چیست؟ آیا ویدیوها را می بینید؟ تصاویر؟ جستجوهای مرتبط سوالات ؟
  3. ارزیابی کنید که آیا محتوایی که دارید – یا قصد انتشار آن را دارید – مطابق با محتوایی است که در صفحات نتایج یافتید. آیا با انواع هدف مطابقت دارند؟ آیا محتوای شما در فرم مناسب است؟
    1. اگر بله، عالی است! شاید بتوانید ایده های رتبه بندی را در جستجوهای مرتبط پیدا کنید. و نگاهی سریع به رقابت بیندازید تا ببینید با چه چیزی روبرو هستید.
    2. آیا متوجه شده اید که چیزها با هم مطابقت ندارند و SERP ها قصدی را نشان می دهند که با محتوای شما همخوانی ندارد؟ اگر نوع غالبی از قصد وجود نداشته باشد، ممکن است همچنان بتوانید رتبه بندی کنید. با این حال، اگر قصد دارید که به اتفاق آرا با آنچه شما ارائه می کنید مطابقت ندارد – مگر اینکه سایت معتبری داشته باشید – رتبه بندی دشوار خواهد بود. اگر چنین است، در نظر بگیرید که آیا ارزش تلاش برای ایجاد یا تغییر این محتوا را دارد یا اینکه باید استراتژی خود را کمی تنظیم کنید. یک راه حل می تواند هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی مرتبط کمی متفاوت، با تطبیق بهتر هدف کاربر باشد. زرین افزار می تواند به شما کمک کند عبارات کلیدی مرتبطی که توسط مخاطبان شما استفاده می شود را پیدا کنید.

ممکن است موارد ذکر هنوز کمی گنگ به نظر برسد. بنابراین، اجازه دهید به چند مثال نگاه کنیم تا در عمل ایده بهتری از این فرآیند به شما ارائه دهیم.

نمونه هایی از نحوه ایجاد محتوا با استفاده از نتایج جستجوی گوگل

ایجاد یک پست برای وبلاگ خودمان

در وبلاگ زرین افزار، ما در مورد تمام جنبه های SEO می نویسیم. یکی از این جنبه‌ها این است که وب‌سایت خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. ما مقاله ای در این زمینه برنامه ریزی کرده بودیم و یکی از مهم ترین اصطلاحاتی که در این مقاله استفاده کردیم «تعمیر و نگهداری وب سایت» بود. مقاله ما در مورد تازه نگه داشتن محتوای سایت و حفظ ساختار سایت شما در این فرآیند بود. با این حال، هنگامی که ما شروع به بررسی SERP ها کردیم، متوجه شدیم که وقتی مردم از آن اصطلاح استفاده کردند اصلاً به دنبال آن نبودند. محتوای جعبه پاسخ گوگل واقعاً مرتبط نبود، و نتایج دیگر تقریباً به طور انحصاری شامل شرکت‌هایی بود که خدماتی را برای کار بر روی تعمیر و نگهداری فنی سایت و میزبانی وب ارائه می‌کردند، و برخی از نتایج بر اهمیت این موضوع تأکید داشت.

بنابراین، از تجزیه و تحلیل SERP ها، دو نتیجه مهم به دست آوردیم. اولاً، بسیاری از افرادی که از عبارت جستجوی [نگهداری وب سایت] استفاده می کنند، به جای کسب اطلاعات، قصد تجاری دارند. ثانیا، آنها در واقع به دنبال چیزی کاملا متفاوت بودند. بنابراین، در حالی که می‌توانستیم برای رتبه‌بندی مقاله‌ای درباره نگهداری وب‌سایت بنویسیم، باید مقاله کاملاً متفاوتی باشد. این باید مواردی مانند میزبانی، عملکرد فنی سایت و غیره را مورد بحث قرار دهد، زیرا این همان چیزی است که جستجوگران به دنبال آن هستند.

ما متوجه شدیم که باید تغییراتی در مقاله ایجاد کنیم، استراتژی خود را تطبیق دهیم و یک کلمه کلیدی را با هدف تطبیق بهتر هدف قرار دهیم. برخی از عبارت‌های این مقاله (و همچنین موارد مرتبط) را از «نگهداری» به «حفظ محتوای قدیمی» و «به‌روزرسانی یا حذف» تغییر دادیم. البته، شما می توانید استدلال کنید که ما در وهله اول کلمات درستی را انتخاب نکردیم. دلیل آن ممکن است این باشد که ما کمی در حباب محتوای خودمان گیر کرده ایم و کاربر را فراموش کرده ایم. نگاه کردن به SERP ها به تغییر دیدگاه در این مورد کمک کرد.

مثال دیگر: فروش جواهرات با مواد بازیافتی

بیایید به یک مثال دیگر نگاه کنیم، نمونه ای که صاحبان مشاغل کوچک ممکن است با آن ارتباط برقرار کنند. بگویید، شما یک فروشگاه آنلاین دارید که جواهرات ساخته شده با مواد بازیافتی را می فروشد. یکی از گروه های محصولات شما جواهرات ساخته شده از غلاف نسپرسو بازیافتی است. بنابراین، شما در حال تلاش برای رتبه‌بندی [غلاف نسپرسوی بازیافتی] با صفحه محصول یا صفحه دسته هستید. آیا ایده ی خوبی است؟ وقت آن است که به صفحات نتایج جستجو نگاه کنید!

البته، تا حدودی به مکان کاربری که جستجو می‌کند بستگی دارد، اما در صفحه نتایج [غلاف نسپرسوی بازیافتی] نتایجی در مورد نحوه بازیافت غلاف ها قابل نمایش است. تعدادی از آنها از خود Nespresso هستند، و همچنین می توانید برخی از ویدیوهای آنها را در مورد بازیافت پیدا کنید. نتایج دیگر شامل فرآیند بازیافت و نحوه بازیافت غلاف های مصرف کنندگان می شود. هیچ چیز در مورد استفاده از غلاف های بازیافتی به عنوان مواد صنایع دستی وجود ندارد. بنابراین، اکنون می دانید که رتبه بندی این عبارت دشوار خواهد بود، زیرا این چیزی نیست که کاربران به دنبال آن هستند.

پس در مورد [جواهرات نسپرسوی بازیافتی] چطور؟ همانطور که می توان انتظار داشت، نتایج بسیار بهتر با آنچه شما ارائه می دهید هماهنگ است. با این حال، بیشتر نتایج به سمت هدف اطلاعاتی هدایت می شوند. در حالی که بهترین نتیجه Etsy است – که رقابت با آن دشوار است – نتایج دیگر ایده ها و آموزش ها را نشان می دهند. این بدان معناست که باز هم، سخت است که صفحات محصول تجاری یا معاملاتی (دسته) خود را در این لیست قرار دهید. با این حال، اگر استراتژی خود را تغییر دهید و آموزشی در مورد ساخت یک قطعه اساسی از جواهرات نسپرسو بنویسید، همچنان می توانید رتبه بندی کنید. در چنین آموزشی، اگر افراد به دنبال قطعات پیچیده تری هستند، به راحتی می توانید به محصولات خود ارجاع دهید. راه دیگر برای یافتن الهام از محتوای خود، کادر «افراد نیز می‌پرسند» در نتایج جستجو است.

نتیجه

این مقاله بسیاری از جنبه های مختلف هدف جستجو را پوشش می دهد و اینکه چگونه می تواند به شما در ایجاد محتوای عالی کمک کند. مراحل دقیقی که باید برداشته شود، بر اساس یک مورد با مورد دیگر متفاوت خواهد بود. یک پیشنهاد خوب این است که همیشه به صفحات نتایج برای عبارات کلیدی مورد نظر خود نگاه خوبی داشته باشید. آنچه را که می بینید تجزیه و تحلیل کنید، زیرا اطلاعات دست اول و ارزشمندی است. واقع بین باشید و اگر متوجه شدید که نیاز به تغییر استراتژی دارید، آماده باشید که کار را انجام دهید. سئو کار بسیار زیاد و دشواری است و شما باید سخت کار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات