هدف جستجو چیست و چرا برای سئو مهم است؟

1402/11/01
72 بازدید
هدف جستجو چیست و چرا برای SEO مهم است؟

سئو راهی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. با کسب رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به سایت خود جذب می کنید که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می شود. برای جذب افراد به سایت خود، باید محتوای خود را برای کلمات مناسب بهینه کنید . با این حال، برای افزایش شانس خود برای رتبه بندی، متقاعد کردن افراد برای خرید کالاهای شما، مشترک شدن در خبرنامه یا حتی بازگشت به وب سایت خود، باید هدف جستجو را در نظر بگیرید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که هدف جستجو چیست و چگونه می توانید محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنید.

هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو (یا هدف کاربر، هدف مخاطب) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود. این دلیلی است که کسی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. از این گذشته، هر کسی که جستجوی آنلاین انجام می دهد امیدوار است چیزی پیدا کند. اما آیا آنها به دنبال پاسخی برای سوال خود هستند؟ آیا آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند؟ یا، آیا آنها به این دلیل که می خواهند چیزی بخرند، به صورت آنلاین جستجو می کنند؟ بسیاری از این نوع جستجوها بخشی از سفر کاربر آنلاین هستند.

در طول سال ها، گوگل سخت کار کرده است تا الگوریتم خود را بهبود بخشد تا بتواند هدف جستجوی افراد را تعیین کند. گوگل می‌خواهد صفحاتی را رتبه‌بندی کند که به بهترین وجه با عبارت جستجویی که شخص استفاده می‌کند، و همچنین هدف جستجو در پشت عبارت جستجوی مناسب است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پست یا صفحه شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد.

4 نوع هدف جستجو

چندین نوع از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار مورد از پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت:

1. قصد اطلاعاتی

بیایید با هدف اطلاعاتی شروع کنیم. جستجوهای زیادی در اینترنت توسط افرادی که به دنبال اطلاعات هستند انجام می شود. این می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، اطلاعات در مورد آموزش کودکان، اطلاعات در مورد SEO و .. است. افرادی که قصد یافتن اطلاعاتی دارند یک سوال خاص دارند یا می خواهند در مورد یک موضوع خاص بیشتر بدانند.

باید بدانید که درک گوگل از قصد بسیار فراتر از نشان دادن نتایجی است که اطلاعاتی در مورد یک اصطلاح خاص ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، می داند که افرادی که به دنبال [سس گوجه فرنگی] هستند، به احتمال زیاد به دنبال دستور العمل ها هستند، نه برای تاریخچه آشپزی سس. درک می کند که اکثر افرادی که در مورد کلمه [عطارد] تایپ می کنند به دنبال سیاره هستند، نه عنصر. Google حتی می‌داند که برای برخی از عبارات جستجو، مانند [نحوه ساختن تغذیه پرنده]، گنجاندن فیلم‌ها و تصاویر مفید است.

2. قصد ناوبری

نوع دوم هدف جستجو، هدف ناوبری نام دارد. افرادی با این هدف می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به عنوان مثال، افرادی که به صورت آنلاین برای [Facebook] جستجو می کنند، معمولاً در راه رسیدن به وب سایت فیس بوک هستند. بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی شخصی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو می کند وب سایت شما پیدا می شود.

به خاطر داشته باشید که رتبه بالا برای یک اصطلاح ناوبری عمدتاً مفید است اگر سایت شما سایتی باشد که مردم به دنبال آن هستند. چند سال پیش، ما یک پلاگین گوگل آنالیتیکس داشتیم و برای عبارت [Google Analytics] رتبه خوبی داشتیم. اما این هیچ ترافیکی به سایت ما وارد نکرد. افرادی که به طور خاص برای [Google Analytics] جستجو می‌کردند، به دنبال وب‌سایت Google Analytics بودند و اغلب علاقه‌ای به افزونه ما نداشتند.

3. قصد خرید

سومین نوع هدف جستجو، قصد خرید است. بسیاری از افراد به صورت آنلاین کالا می خرند و برای یافتن بهترین خرید در وب جستجو می کنند. زمانی که هدفشان خرید چیزی در آن لحظه است، مردم با کلمه خرید در حال جستجو هستند. اغلب این بدان معناست که آنها دقیقاً می‌دانند چه چیزی می‌خواهند بخرند و فقط می‌خواهند فوراً به صفحه آن محصول برسند.

4. تحقیقات تجاری

برخی از افراد قصد خرید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب را برای انجام تحقیقات خود دارند. چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام افزونه سئو مفیدتر است؟ این افراد همچنین قصد خرید دارند، اما به زمان بیشتری و متقاعد کردن نیاز دارند. این نوع از اهداف جستجو معمولاً اهداف تحقیق تجاری نامیده می شوند.

هدف کلمات کلیدی

کلماتی که مردم در جست‌وجوهای خود استفاده می‌کنند به ما بینشی در مورد هدف کاربر می‌دهد. این نیز برعکس عمل می کند. با فرمول‌بندی کلمات کلیدی با کلمات خاص قصد، می‌توانید شانس خود را برای دیده شدن توسط افرادی با هدف جستجوی مشابه افزایش دهید.

منظور ما از کلمات خاص هدف چیست؟ خب، کلمات کلیدی با قصد تجاری اغلب حاوی کلماتی مانند:

  • خرید
  • معامله
  • تخفیف
  • نام محصولات

برای مثال دیگر، جستجوهای اطلاعاتی می‌توانند (اما لزوماً نباید) حاوی کلماتی مانند:

  • اطلاعات
  • چگونه
  • بهترین راه برای
  • چرا

چگونه محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنیم

چرا همه اینها را به شما می گوییم؟ زیرا می خواهید مطمئن شوید که صفحه فرود با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. اگر مردم به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول را به آنها نشان دهید. حداقل، نه بلافاصله. احتمالاً آنها را می ترسانید. اما اگر کسی بخواهد محصول شما را بخرد و در یکی از پست‌های طولانی‌تر وبلاگ شما قرار بگیرد، ممکن است آنها را از دست بدهید. در این صورت، شما می خواهید آنها را به فروشگاه خود و صفحه محصول مناسب هدایت کنید.

بهینه سازی صفحات محصول خود برای کلمات کلیدی تجاری ایده خوبی است. به عنوان مثال، اگر ویتامین های نوزاد را می فروشید، می توانید صفحه محصول (دسته) را برای عبارت جستجوی [خرید ویتامین های نوزاد] بهینه کنید. شاید شما هم مقاله ای در مورد تجویز ویتامین ها داشته باشید. شما می توانید آن مقاله را برای عبارت جستجوی [چگونه به نوزادم ویتامین بدهم] بهینه کنید و آن را برای افرادی که قصد اطلاعاتی دارند هدف قرار دهید.

در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود تحقیق کنید

گاهی اوقات تعیین هدف جستجوی یک پرس و جو می تواند بسیار سخت باشد. و شاید کاربران مختلفی که از عبارت جستجوی یکسانی استفاده می کنند، قصد کاربر (کمی) متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه، اگر می‌خواهید بدانید کدام هدف با کلمات کلیدی شما مناسب‌تر است، یک منبع مستقیم وجود دارد: صفحات نتایج جستجو. دریابید که چگونه می توانید از صفحات نتایج برای ایجاد محتوای عالی مبتنی بر هدف استفاده کنید .

اگر می خواهید در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود بیشتر بدانید، راه دیگر این است که از آنها بپرسید. می‌توانید یک نظرسنجی کوتاه ، حاوی سؤالاتی در مورد آنچه که مردم در جستجوی آن هستند انجام دهید و زمانی که مردم از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، آن نظرسنجی ظاهر شود. این احتمالاً بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان و هدف آنها به شما می دهد. مطمئن شوید که با این نوع پاپ آپ ها زیاد مزاحم نشوید زیرا این امر می تواند به تجربه کاربر در وب سایت شما آسیب برساند.

نتیجه

بسیار مهم است که مطمئن شوید محتوایی که می نویسید هم با عباراتی که مردم جستجو می کنند و هم با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. هنگامی که مردم به دنبال اطلاعات هستند، مطمئن شوید که پست یا صفحه شما حاوی اطلاعات مفیدی است. وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. محتوایی را ارائه دهید که به افراد کمک می کند تا زمانی که هنوز در حال بررسی گزینه های خود هستند، تصمیمی آگاهانه بگیرند. اما اگر مردم به دنبال خرید یکی از محصولات شما هستند، آنها را به صفحات فروش خود هدایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات