جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
زرین‌افزار

طراحی مجدد وب سایت مبتنی بر سئو

طبق گزارش Adobe ، فروش آنلاین تجاری b2c به میزان ۱۸۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. یکی از عوامل این اتفاق به خاطر پاندمی کرونا بود. ولی این عامل عادتهای مردم در روش‌های خرید را تغییر داد.

شرکت‌ها در حال تغییر استراتژی‌های تجاری خود هستند تا شامل خدمات اینترنتی مانند BOPIS (خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه) شوند. برای جبران افت نمایشگاه ها و جلسات حضوری، آنها همچنین وب سایت های خود را با فیلم ها، عکس ها و اطلاعات جدید به روز می کنند.

نتیجه همه اینها افزایش درخواست ها برای طراحی مجدد وب سایت ها است. طراحی مجدد وب سایت فرصتی برای بهبود بازاریابی دیجیتال، نرخ تبدیل و سئو است. متأسفانه، این نیز می تواند یک تراژدی در انتظار رخ دادن باشد. چندین عنصر، از جمله کد و صفحات، در طول طراحی مجدد تغییر می کنند. اگر آنها به درستی مدیریت نشوند، ممکن است به سئو وب سایت و رشد طولانی مدت آن آسیب برساند. با این حال، طراحی مجدد یک وب سایت نیز در صورت انجام صحیح می تواند سئوی شما را تقویت کند.

قبل از اینکه ادامه مقاله را بررسی کنیم، به این موضوع دقت کنید: اگر وب سایت شما برای عملکرد مشکل دارد و در نظر دارید دوباره طراحی کنید، با تیم ما تماس بگیرید . ما به شما کمک می‌کنیم با جدیدترین فناوری وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید و تضمین میکنیم روشهای نوینی را به Google ارائه می‌دهیم تا ترافیک سایت شما بهبود یابد!

اگر یکی از اهداف شما در طراحی مجدد وب سایت افزایش ترافیک و تبدیل است، باید سئو را به عنوان انجام این فرآیند در نظر بگیرید. با این حال، تیمهای سئو معمولاً خیلی دیر به پروژه می پیوندند. رتبه‌بندی، ترافیک ارگانیک و تبدیل‌های ارگانیک در چنین شرایطی نابود می‌شوند. بنابراین، ممکن است برای بازگرداندن آسیب سئو به یک سرمایه گذاری مناسب نیاز داشته باشید.

بیایید به همه چیزهایی که باید هنگام طراحی مجدد یک وب سایت بدون آسیب رساندن به سئو توجه داشته باشید نگاهی بیاندازیم تا اطمینان حاصل کنیم که ترافیک فعلی و رتبه بندی موتورهای جستجو خود را حفظ کرده و افزایش می دهید.

ارتباط بین سئو و طراحی مجدد وب سایت

حتی اگر یک وب سایت با یکی از بهترین طراحی های جهان ایجاد کنید، اگر سایت ضعیف بهینه شده باشد، هیچ کس از آن بازدید نخواهد کرد. به همین دلیل، سئو برای طراحی مجدد وب سایت بسیار مهم است.

هدف کمپین سئو ایجاد رتبه بالای صفحات استراتژیک یک وب سایت در گوگل برای جستجوهای معنی دار است. هنگام تعیین رتبه یک صفحه وب، الگوریتم گوگل طیف گسترده ای از متغیرها را در نظر می گیرد، از جمله کیفیت محتوا، ارتباط و کیفیت تصاویر، لینک های ورودی، کاربر پسند بودن، بک‌لینک ها و …

فرض کنید طراحی مجدد وب سایت شما به سئو توجهی نمی کند و URL را تغییر داده یا حذف می کند و ترافیک ارگانیک ایجاد می کند. در این صورت، نتایج شما برای آن صفحه ممکن است از گوگل ناپدید شوند.

اگر رتبه های موجود، ارزش پیوند یا ترافیک خود را از دست بدهید، نمی خواهید ماه ها را صرف بازیابی یا بازسازی کنید.

بهبود سئو در هنگام طراحی مجدد وب سایت

سه عنصر ضروری برای حفظ (و در حالت ایده آل، افزایش) رتبه بندی و ترافیک ارگانیک شما در طول طراحی مجدد وجود دارد:

درک آنچه در حال حاضر انجام می شود.

اگر استراتژی‌های سئو را مدیریت می‌کنید، در حالت ایده‌آل می‌توانید درک روشنی از آنچه در حال حاضر انجام می‌شود، از جمله صفحاتی که ترافیک ارگانیک تولید می‌کنند، کلمات کلیدی و مضامینی که رتبه‌بندی می‌شوند و غیره. در طراحی مجدد وب سایت

مشکلات رایج را بشناسید

طراحی مجدد یک وب سایت می تواند به دلایل مختلفی از جمله ترافیک و تولید سرنخ و همچنین برندسازی و فناوری انجام شود. در طول یک طراحی مجدد، موارد زیر اغلب می توانند تغییر یابند یا مشکلاتی ایجاد کنند:

  • می توانید مطالب را حذف کنید. (اگر گم شده باشد، رتبه بندی نمی شود!)
  • محتوا را می توان تغییر داد و کمتر مرتبط شد
  • محتوا ممکن است در سلسله مراتب وب سایت منتقل شود
  • URL ها می توانند تغییر کنند
  • می توان مطالب جدید اضافه کرد
  • مشکلات فنی ممکن است ظاهر شود
  • معماری لینک داخلی ممکن است تغییر کند
  • نام دامنه می تواند تغییر کند

هر یک از این عوامل می تواند به ترافیک و رتبه بندی ارگانیک شما آسیب برساند.

شناسایی علت اصلی مشکلات زمانی چالش برانگیزتر می شود که چندین متغیر تغییر کرده باشند، مانند زمانی که محتوا تغییر می کند و به یک URL دیگر منتقل می شود.

بعد از طراحی مجدد چه چیزی متفاوت خواهد بود؟

دانستن اینکه چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی ممکن است اشتباه کند، شما را قادر می سازد تا اهداف سایت جدید را بررسی کنید. دو هدف اصلی باید باشد:

  • برای محافظت از رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک موجود.
  • برای افزایش ترافیک و رتبه.

نحوه طراحی مجدد وب سایت بدون از دست دادن سئو

سایت قدیمی خود را حسابرسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ممیزی جامع از وب سایت قدیمی خود انجام دهید. هدف شناسایی هر مؤلفه حیاتی وب سایت است که منجر به ایجاد سرنخ، ترافیک و سود برای شرکت شما شده است.

این باعث می شود که این صفحات مهم در طول طراحی مجدد در جای خود قرار نگیرند یا حتی بدتر آسیب نبینند.

ممیزی همچنین ممکن است جنبه هایی از وب سایت شما را نشان دهد که خراب شده یا به تجربیات کاربران آسیب می رساند. اطمینان حاصل کنید که عناصری که در ممیزی شما یافت می شوند در طول فرآیند طراحی مجدد مورد بررسی قرار می گیرند و به سایت جدید منتقل نمی شوند.

وب سایت فعلی شما ممکن است تعدادی از مشکلات رایج سئو داشته باشد، از جمله:

  • عناوین اضافی یا مفقود صفحه،
  • بیش از عناوین صفحات 512 پیکسلی،
  • عناوین صفحات کمتر از 200 پیکسل
  • عدم وجود تگ H1
  • برچسب های اضافی H1
  • چندین تگ H1
  • توضیحات متا ناکافی
  • توضیحات متا همپوشانی
  • فراداده 923 پیکسل
  • متعارف سازی
  • لینک های داخلی و خارجی معیوب

ریدایرکت 301  تغییر مسیر را تنظیم کنید

ایجاد تغییر مسیر 301 بین URL های قدیمی و جدید گام بعدی است.

به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت قبلی شما دارای یک صفحه “درباره ما” با آدرس زیر است:

اگر در حین طراحی مجدد، توسعه دهنده شما URL را به آدرس زیر تغییر داد، ترجیحاً تغییر مسیرهای 301 مناسب را تنظیم کنید تا تضمین شود که هر دو URL کار می کنند و مزایای SEO را از دست نمی‌دهید.

اجرای نادرست باعث می شود صفحه وب توسط موتور جستجو پیدا نشوند. با استفاده از تغییر مسیرهای 301، URL قبلی را به آدرس به روز شده هدایت می کنید. به این صورت است که به موتور جستجو اطلاع می دهید که URL تغییر کرده است. گوگل ارزش سئوی قبلی شما را کم نخواهد کرد.

بک لینک ها را به روز کنید

بهترین بک لینک ها و وب سایت های مولد ترافیک خود را با استفاده از ابزارهای شاخص لینک استاندارد تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می توانید از یک چک کننده بک لینک رایگان برای بررسی همه بک لینک ها استفاده کنید. هنگامی که فهرستی دارید، با مدیران وب سایت تماس بگیرید تا در صورت امکان آنها را به روز کنید. در مورد این موضوع استرس نداشته باشید زیرا باید قبلاً یک 301 داشته باشید، اما بک لینک های جدید می توانند به رتبه بندی سایت جدید و ایندکس شدن سریعتر کمک کنند.

حتما URL های زنده خود را نیز بهینه کنید.

اطمینان از اینکه URLهای زنده اخیراً اضافه شده، که هنوز در وب سایت فعلی شما نیستند، به درستی بهینه شده اند، یک راه اثبات شده برای حفظ سئوی شما در هنگام اصلاح یک وب سایت است.

از چک لیست سئوی درون صفحه زیر استفاده کنید، که تمام مکان‌های مهمی را که باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن بگنجانید، پوشش می‌دهد.

  • برچسب عنوان صفحه وب
  • تگ H1
  • آدرس صفحه
  • برچسب ها: H2, H3, H4
  • توضیحات متا
  • لینک های خراب
  • تغییر مسیر می دهد
  • لینک سازی داخلی
  • تگ های جایگزین تصویر

از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه 54 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند ، باید مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

صفحه 404 ایجاد کنید

صفحه 404

از دست دادن تصادفی صفحات هنگام طراحی مجدد وب سایت امری رایج است. یک صفحه 404 راه اندازی کنید تا بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو همچنان بتوانند بقیه وب سایت را مرور کنند، حتی اگر صفحه ای گم شده باشد.

اگرچه برخورد با خطاهای 404 می تواند ناراحت کننده باشد، اما می توانید با ارائه یک قسمت جستجو و نوار منو به بازدیدکننده ای که با آن مواجه می شود، مشکل را کاهش دهید. به‌علاوه، برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است از رویکردی ساده برای 404 استفاده کنند تا سردرگمی احتمالی را کاهش دهند.

وب سایت جدید را تست کنید

وقت آن رسیده است که اگر از آن راضی هستید، سایت جدید خود را آزمایش کنید و همه طراحی‌های مجدد، ترفندها و تغییرات را دنبال کنید.

از Screaming Frog SEO Spider برای خزیدن وب سایت آزمایشی خود استفاده کنید و به دنبال اشتباهاتی باشید که ممکن است در طول فرآیند طراحی مجدد رخ داده باشد.

بسته به اینکه رویکرد سئوی شما از ابتدا چقدر موثر بوده است، تست ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. اما همیشه به یاد داشته باشید که قبل از راه اندازی وب سایت بازطراحی شده، آزمایش انجام دهید! با راه‌اندازی زودهنگام وب‌سایت و بدون آزمایش کامل آن برای باگ، خطر دریافت جریمه‌های SERP و از دست دادن ترافیک ارگانیک زیادی را دارید.

به یاد داشته باشید که نقشه سایت را به روز کنید

یک تغییر وب سایت باید شامل به روز رسانی نقشه های سایت شما باشد زیرا این کار به موتورهای جستجو اجازه می دهد بفهمند کدام صفحات اضافه، حذف یا به روز شده اند. اگر از یک پلت فرم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید، به سادگی افزونه Yoast SEO را برای به روز رسانی نقشه سایت خود نصب و پیکربندی کنید.

نقشه سایت وب سایت شما به طور خودکار توسط Yoast SEO تولید می شود و هر بار که تغییراتی ایجاد می کنید به روز می شود.

اگر از وردپرس استفاده نمی کنید، اقدامات زیر را برای به روز رسانی نقشه سایت خود برای ربات های موتور جستجو انجام دهید:

  • برای ایجاد فایل نقشه سایت XML خود از یک سازنده نقشه وب سایت مانند Screaming Frog استفاده کنید.
  • فایل sitemap.xml را به سرور میزبان وب سایت خود ارسال کنید.
  • بررسی کنید که پوشه ریشه سرور شما دارای فایل sitemap.xml باشد. فایل‌های «index.php» و «htaccess.» معمولاً در یک پوشه یافت می‌شوند.
  • مطمئن شوید که فایل sitemap.xml فعال است. شما می توانید این کار را با پیشوند نام دامنه وب سایت خود با “/sitemap.xml” انجام دهید.
  • نقشه سایت جدید خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل به گوگل ارسال کنید.

تغییرات را پیگیری کنید.

در نهایت، بسیار مهم است که تغییرات را زیر نظر داشته باشید و هر گونه گسترش احتمالی را جستجو کنید. کار در این مرحله به پایان رسیده است و شما آماده هستید که به طور مداوم داده های جدید در مورد رتبه بندی ها، تبدیل ها و عملکرد کلی را زیر نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که نتایج سئو شما ممکن است تنها پس از مدتی بهبود یابد، حتی اگر استراتژی سئوی طراحی مجدد وب سایت شما به خوبی انجام شود. اشکالی ندارد. حفظ مزایای SEO که وب سایت شما ایجاد کرده بود هدف بود.

اما اگر تیم توسعه‌دهندگان و تجربه کاربری (UX) شما موفق باشند، وب‌سایت اصلاح‌شده شما بیشتر کاربران را درگیر می‌کند و تبدیل‌های تجاری بیشتری ایجاد می‌کند. صبور باشید تا عناصری که به تدریج بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر مثبت می‌گذارند – زمان تعامل طولانی‌تر و بازدیدکنندگان شاد وب‌سایت – بهبود می‌یابند.

نتیجه

طراحی مجدد یک وب سایت شامل مراحل زیادی است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که پس از راه اندازی وب سایت، سئوی خود را دوباره شروع کنید. با انجام این اقدامات، می توانید عذاب از دست دادن سئو در آینده را کاهش دهید و حتی به طور کامل از آن جلوگیری کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پروژه طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

اشتراک‌گذاری

پست‌های مرتبط