عبارت جستجو چیست؟

1402/11/01
85 بازدید
عبارت جستجو (Search Terms) چیست؟

شما به احتمال زیاد هر روز ده ها پرس و جو در موتور جستجوی مورد علاقه خود تایپ می کنید. اما آیا تا به حال به اهمیت همه این جستجوها پی برده اید؟ فهمیدن اینکه مردم در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند یکی از نکات کلیدی سئو است. بنابراین، در مورد نقطه شروع هر جستجوی آنلاین، عبارت جستجو، چه چیزی باید بدانید؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم!

عبارت جستجو چیست؟

Search Terms چیست؟

عبارت جستجو یا Search Terms، کلمه یا عبارتی است که شخصی برای جستجو در اینترنت وارد موتور جستجو می کند. اینها می‌توانند کلمات یا نام‌هایی مانند [زرین افزار]، یا ترکیبی از کلمات، مانند [خرید نرم افزار مدیریت باشگاه]، یا حتی سوالات کاملی مانند [چگونه سایتم را سئو کنم؟] باشد. توجه داشته باشید که هر فردی می تواند پرس و جوی خود را به طور منحصر به فرد بیان کند، بنابراین پنج نفری که دقیقاً به دنبال همان چیزی هستند ممکن است فقط از پنج عبارت جستجوی کاملاً متفاوت استفاده کنند. علاوه بر این، عبارات جستجو می‌توانند حاوی اشتباهات املایی، اعداد جایگزین کلمات یا ترتیب کلمات تصادفی باشند ولی همچنان افراد را به جایی که باید باشند می‌برد.

هدف جستجو

در حالی که هرکسی که یک عبارت جستجو را در یک موتور جستجو وارد می کند در تلاش است چیزی را پیدا کند، هدف جستجوی آنها قطعاً می تواند متفاوت باشد. مهم است که از این موضوع آگاه باشید. شخصی که در Google تایپ می کند [چگونه سایت خودم را سئو کنم؟] به دنبال اطلاعات است، در حالی که شخصی که وارد [زرین افزار] می شود احتمالاً می خواهد به zarinafzar.com بازدید کند. و کسی که به دنبال [خرید برنامه باشگاه] است، ظاهراً به دنبال خرید نرم‌افزار باشگاهی در آینده نزدیک است.

اگر صفحه‌ای که کسی در نتایج جستجو روی آن کلیک می‌کند با هدف او مطابقت نداشته باشد، احتمالاً به عقب برمی‌گردند و به دنبال صفحه دیگری می‌گردند که با هدف او مطابقت داشته باشد. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید افراد در صفحه‌ای قرار می‌گیرند که با انتظارات آنها و آنچه می‌خواهند در هنگام وارد کردن عبارت جستجوی خود به آن دست یابند، مطابقت دارد.

موتورهای جستجو به طور فعال سعی می کنند هدف کاربر را حدس بزنند، و بنابراین، پایبندی به هدف جستجوی مناسب در واقع شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می دهد. در واقع، از آنجایی که موتورهای جستجو می‌خواهند دقیقاً همان چیزی را به کاربران ارائه دهند که به دنبال آن هستند، هدف قرار دادن هدف اشتباه می‌تواند به طور جدی شانس شما را برای رتبه‌بندی مختل کند. دفعه بعد که یک جستجوی آنلاین انجام می‌دهید، سعی کنید صفحات نتایج را تجزیه و تحلیل کنید : آنها اطلاعاتی در مورد هدف جستجوی افراد به شما می‌دهند.

عبارت جستجو و عبارت کلیدی هدف: تفاوت چیست؟

چگونه باید عبارات جستجو را در رابطه با کلمات کلیدی و عبارات کلیدی هدف خود ببینید؟ خب، شما اساساً از منظر دیگری به یک موضوع نگاه می کنید. اما، یک تفاوت بزرگ: شما در استراتژی کلمه کلیدی فکر زیادی می کنید(اگر این کار را درست انجام دهید، در حالی که اکثر افرادی که یک عبارت جستجو را وارد می کنند، به سادگی عبارتی را تایپ می کنند که فکر می کنند آنها را به جایی که نیاز دارند می برد، تا حد زیادی از رقابت شدید بین وب سایت ها بی اطلاع هستند. در یک دنیای ایده‌آل، عبارت جستجویی که توسط یک بازدیدکننده بالقوه وارد می‌شود عبارت کلیدی مورد نظر شما خواهد بود و صفحه بهینه‌شده شما با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد. اما، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، عبارات جستجو اغلب برای هر کاربر منحصر به فرد هستند، می توانند از نظر تأکید متفاوت باشند و حتی ممکن است حاوی خطا باشند. بنابراین، باید به آنچه کاربران واقعی شما انجام می دهند فکر کنید و کلمه کلیدی ایده آل را از آن استخراج کنید.

موتورهای جستجو و عبارات جستجو

پیشنهاد گوگل
روش های مختلفی وجود دارد که موتورهای جستجو سعی می کنند به کاربران خود کمک کنند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در مرحله اول، قابلیت تکمیل خودکار وجود دارد: بلافاصله وقتی شروع به تایپ یک پرس و جو می کنید، پیشنهاداتی برای عبارت های جستجوی پرکاربرد برای شما ظاهر می شود تا انتخاب کنید. این نه تنها زمانی که به دنبال چیزی هستید مفید است، بلکه زمانی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید نیز مفید است. علاوه بر این، اگر یک پرس و جو بسیار شبیه به عبارت جستجوی دیگری باشد که بیشتر وارد شده است، موتورهای جستجو تمایل دارند نتایج آن پرس و جو را نیز درج کنند.

خوب است که از این موضوع آگاه باشید و به این فکر کنید که چگونه می تواند بر جستجوهای مرتبط با وب سایت شما تأثیر بگذارد.

جستجوهای پیشرفته

موتورهای جستجو امکان جستجوهای پیشرفته را فراهم می کنند که به عنوان مثال به جستجوگران اجازه می دهد در عبارات جستجوی خود جای خالی بگذارند، کلمات را از نتایج جستجوی خود حذف کنند یا به دنبال نتایج یک منطقه خاص بگردند. تنها بخش کوچکی از کاربران واقعاً از این ویژگی‌های جستجوی پیشرفته استفاده می‌کنند، بنابراین از منظر SEO، احتمالاً در نظر گرفتن این موضوع دشوار است. اما، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، ممکن است به شما انگیزه دهد که یک کاربر حرفه ای موتور جستجو شوید تا در وقت گرانبهای خود صرفه جویی کنید!

تبلیغات در موتورهای جستجو

یکی از مواردی که تحت تأثیر عبارت جستجو نیز قرار می گیرد، این است که آیا صفحه نتایج حاوی تبلیغات خواهد بود یا خیر، و چه تعداد. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند «کلمات کلیدی» خاصی را برای هدف قرار دادن با تبلیغات خود انتخاب کنند. اگر کاربر عبارت جستجویی حاوی این کلمات را وارد کند، یک حراج خودکار برگزار می‌شود تا ببیند کدام آگهی یا تبلیغاتی که آن کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند مرتبط‌تر و مناسب‌ترین برای نمایش در صفحه نتایج هستند. به طور طبیعی، عبارات جستجو، مانند [خرید برنامه باشگاه] به احتمال زیاد یک یا چند آگهی را ارائه می دهند، تا پرس و جوهای اطلاعاتی مانند [چگونه بهترین نرم افزار باشگاه را تهیه کنم؟]. تبلیغات نتایج ارگانیک را کاهش می دهند، بنابراین اگر برای عبارات کلیدی رقابتی بهینه سازی می کنید، این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید کمی سخت تر کار کنید.

نتیجه

خیلی ساده به نظر می رسد، اما، همانطور که دیدیم، عبارت جستجو بیشتر از آنچه انتظار دارید وجود دارد. دانستن اینکه کاربران چگونه جستجو می‌کنند و موتورهای جستجو چگونه عبارات جستجو را مدیریت می‌کنند، به شما در انجام تحقیقات کلیدواژه‌تان برتری می‌دهد، بنابراین به ذهن کاربران خود توجه کنید! و دفعه بعد که عبارت جستجوی خود را در گوگل وارد کردید به اهمیت آن فکر کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات