جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
زرین‌افزار

بهترین شرکتهای برنامه نویسی کدامند؟

بهترین شرکت برنامه نویسی ایرانی

بهترین شرکتهای برنامه نویسی در ایران

وقتی جمله شرکت برنامه نویسی در گوگل مورد جستجو قرار میگیرد موتور هوشمند گوگل پیشنهادهای زیادی را نمایش میدهد که برگرفته از بیشترین جستجوهای کاربران است که در این کلمه کلیدی ترند شده اند. برخی از این پیشنهادات برای جستجوی شرکت برنامه نویسی که گوگل به ما معرفی میکند در غالب جملاتی از قبیل بهترین شرکت برنامه نویسی در ایران، بهترین شرکت برنامه نویسی در تهران، بهترین شرکت برنامه نویسی در اصفهان و سایر شهر ها نیز نمایش داده می شود.

در واقع گوگل این موارد را از خودش در نمیاورد! بلکه این ها واقعا بیشترین جستجوهای کاربران در زمینه سرچ شما هستند و هوش مصنوعی گوگل جستجوهایی که با پرسش شما تشابه دارند و قبلا توسط کاربران دیگر جستجو شده اند را نمایش می دهد.

خب بحث ما در مورد آنچه مردم می پرسند گوگل نیست. در مقاله سئوی ارگانیک این مورد مفصل شرح داده شده است.

برنامه نویسان

برنامه نویسی چیست؟

همه نرم افزارهای کامپیوتری، اپلیکیشنهای موبایل و سایتهای اینترنتی که ما استفاده میکنیم یا با آن سر و کار داریم برنامه نویسی شده اند. برنامه نویسی نرم افزار توسط شخص یا اشخاصی تحت عنوان برنامه نویس (Programmer) یا توسعه دهنده (Developer) انجام می شود که یا به صورت شخصی فریلنسری یا در قالب یک شرکت برنامه نویسی انجام می‌گردد.

در این مبحث در مورد فریلنسرها یا برنامه نویسان آزاد کار صحبتی نمیکنیم و مورد بحث این مقاله راجع به شرکتهای برنامه نویسی است.

ثبت شرکت برنامه نویسی

شرکت برنامه نویسی نیز مانند شرکتهای دیگر ثبت می‌شود و معمولا در دسته شرکتهای سهامی خاص، شرکت سهامی عام یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند.

در ایران تعداد شرکتهای سهامی عام که سهام آنها در بورس خرید و فروش می شود اندک است و بیشتر شرکتهای برنامه نویسی در دسته بندی سهامی خاص و مسئولیت محدود قرار می‌گیرند.

بهترین شرکت برنامه نویسی

معیارهای انتخاب بهترین شرکت برنامه نویسی

خب اکنون که تا حدود زیادی با انواع شرکتهای برنامه نویسی آشنا شدیم به بررسی موضوع انتخاب بهترین شرکت برنامه نویسی خواهیم پرداخت و مواردی که یک شرکت خوب را از بقیه شرکتها متمایز میکند را بیان خواهیم کرد.

تیم برنامه نویسی بهترین شرکتهای برنامه نویسی

پشتوانه مالی

بهترین شرکتهای برنامه نویسی باید مانند سایر شرکتها از پشتوانه مالی و سرمایه خوبی برخوردار باشد تا بتواند از پس تامین هزینه حقوق پرسنل پشتیبانی و برنامه نویسان، اجاره دفتر کار، خرید تجهیزات و کامپیوترهای مناسب برنامه نویسی، هزینه سرور و بروز نگه داشتن خود برآید. چه بسا شرکتهایی با دانش بودند که به دلیل اینکه نتوانستند از پس مخارج برآیند ورشکست و تعطیل شدند. مسلما شما دوست ندارید اگر پس از ماه ها یا سالها جهت بروزرسانی یا پشتیبانی محصول خود به شرکت رجوع کردید با درب بسته مواجه شوید.

اعتبار و رزومه

یکی دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب بهترین شرکتهای برنامه نویسی مد نظر قرار می‌گیرد اعتبار و رزومه آن شرکت است. شرکتهایی که دارای رزومه خوب و پروژه‌های زیاد هستند نزد کاربران دارای اعتبار بیشتری می باشند چرا که اگر خوب نبودند کسی به آنها پروژه ای واگذار نمیکرد.

شما میتوانید اعتبار شرکت برنامه نویسی را از رضایت سایر مشتریان آن شرکت یا پرسنل سابق آن جویا شوید.

دانش فنی

دانش فنی مدیران و برنامه نویسان شرکت و بروز بودن آنها نیز یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای تشخیص بهترین شرکتهای برنامه نویسی است. اصولا بهترین شرکتهای برنامه نویسی آنهایی هستند که مدیران آن نیز برنامه نویس حرفه ای باشند چرا که اگر برنامه نویس ارشد شرکت بنا به دلایلی اقدام به ترک کار خود کرد با مشکلات و چالشهای متعدد روبرو نمی شوند.

پشتیبانی

پشتیبانی خوب مهمترین نگرانی مشتریان است. یک شرکت معتبر و بزرگ در قبال محصولات خود پشتیبانی و خدمات پس از فروش ارائه می کند و این خدمات باید به شیوه های مختلف در اسرع وقت قابل انجام باشد. فراموش نکنید که پشتیبانی به معنای خدمات رایگان نیست و گاهی هزینه پشتیبانی فنی می تواند بخشی از قرارداد باشد.

متعهد به قرارداد

یک شرکت برنامه نویسی معتبر برای پروژه ها و سفارشاتی که دریافت میکند یک قرارداد معتبر تنظیم میکند به نحوی که سود هر دو طرف در آن لحاظ گردد و به بندهای قرارداد به نحو احسن عمل مینماید و به حسن انجام کار متعهد است.

صداقت

بهترین شرکتهای برنامه نویسی برای اینکه پول بیشتری از مشتری بگیرد دروغ نمی‌گوید و اخلاق حرفه ای را رعایت می‌کند و دقیقا آنچه نیاز مشتری است را بیان می‌کند.

مشاوره و ایده پردازی

قرار نیست وقتی مشتری سفارشی داشت بدون اینکه برای شرکت مهم باشد که نتیجه چه خواهد شد صرفا پروژه را انجام دهد. بهترین شرکتهای برنامه نویسی مطمئن شرکتی است که با مشتری همفکری کند و ایرادات طرح را به وی گوشزد کند یا اگر ایده بهتری در طرح قابل اجرا بود را مطرح کند. به هر حال تجربه شرکت برنامه نویسی در این زمینه بیشتر از مشتری است. گاهی ممکن است ایده ای که مشتری برای آن درخواست پروژه کرده یک ایده سوخته و شکست خورده باشد که بهتر است اصلا وارد این طرح نشود.

سرعت عمل

مشتری پروژه خود را در سریع ترین زمان ممکن لازم دارد. البته بسته به نوع سفارش، برنامه نویسی حداقل بین یک ماه تا چند ماه زمان نیاز دارد ولی حداقل می‌توان همان طرح را بدون فوت وقت و کش دار کردن بی جهت به سر انجام رساند.

شرکت برنامه نویسی

 

در این مقاله به تعدادی از فاکتورهایی که بر اساس آن می‌توان بهترین شرکتهای برنامه نویسی را پیدا کرد اشاره شد. قطعا وقتی در گوگل چنین جمله ای جستجو می‌شود با سیل عظیمی از نتایج مواجه می‌شوید که غریب به اتفاق همه به گفته خودشان یا اولین هستند یا بهترین. ولی این شما هستید که معیارهای انتخاب را در اختیار دارید.

اشتراک‌گذاری

پست‌های مرتبط