جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
زرین‌افزار

تفاوت مهندس نرم افزار و توسعه دهنده نرم افزار

مقایسه توسعه دهنده نرم افزار و مهندس نرم افزار

نرم افزار نقش اساسی در نحوه عملکرد ما در زندگی روزمره ایفا می‌کند. هنگام خرید آنلاین، پیمایش در رسانه های اجتماعی و تماشای تلویزیون به برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای تکیه می کنیم.

هنگامی که مهندسان نرم افزار را با توسعه دهندگان نرم افزار مقایسه می کنید، متوجه خواهید شد که توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار با یکدیگر همکاری می کنند تا از موثر بودن برنامه های کامپیوتری اطمینان حاصل کنند. این مقاله نقش توسعه دهنده در مقابل مهندس، از جمله شباهت ها و تفاوت های آنها را مورد بحث قرار می دهد.

برنامه نویس نرم افزار چیست؟

توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های نرم افزاری کامپیوتری را برای بسیاری از صنایع طراحی، توسعه و سفارشی سازی می کنند. آنها نیازهای مشتری را شناسایی می کنند، نرم افزاری را برای رفع این نیازها توسعه می دهند و در صورت نیاز نرم افزار را آزمایش و اصلاح می کنند. آنها اغلب به طور مستقیم با مشتریان یا به عنوان بخشی از تیمی از توسعه دهندگان، مهندسان و برنامه نویسان برای ایجاد راه حل های نرم افزاری که نیازهای خاص کاربر را برآورده می کند، کار می‌کنند.

حقوق توسعه دهندگان نرم افزار و رشد شغلی

طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، توسعه دهندگان نرم افزار میانگین حقوق 127260 دلار دریافت می کنند. چشم انداز شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار بسیار عالی است و طبق BLS پیش بینی می شود اشتغال از سال 2021 تا 2031 26 درصد افزایش یابد.

الزامات آموزش توسعه دهندگان نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار معمولاً به لیسانس مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر کاربردی، علوم داده، توسعه نرم افزار یا یک رشته مرتبط نیاز دارند. یک برنامه مدرک به طور معمول شامل ریاضیات، زبان های برنامه نویسی کامپیوتر و دوره های طراحی نرم افزار است.

علاوه بر این، بوت کمپ‌های کدنویسی می‌توانند یک گزینه عالی برای توسعه مهارت‌های خاص و کسب تجربه عملی در مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی باشند. بوت کمپ می تواند یک مزیت رقابتی در بازار کار به شما بدهد. برای توسعه دهندگان نرم افزار غیر معمول نیست که هم مدرک دانشگاهی داشته باشند و هم آموزش بوت کمپ.

زبان های برنامه نویسی توسعه دهندگان نرم افزار و وظایف روزانه

الزامات و مسئولیت های توسعه دهندگان نرم افزار بسته به موقعیت متفاوت است. به طور کلی، انتظار می رود که آنها به زبان های مختلف کامپیوتری و سیستم عامل ها مهارت داشته باشند. در زیر برخی از وظایف متداول که توسعه دهندگان نرم افزار ممکن است انجام دهند آورده شده است.

  • برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه، سفارشی‌سازی، آزمایش و نگهداری نرم‌افزارها و برنامه‌های رایانه‌ای یا سیستم‌هایی که نیازهای خاص کاربر را برطرف می‌کنند
  • از بازخورد مشتریان برای ارتقاء نرم افزارها و سیستم های موجود برای موثرتر و کارآمدتر کردن آنها استفاده می کنند
  • ایجاد و نگهداری اسناد برای سیستم ها یا برنامه ها
  • استفاده از انواع زبان های برنامه نویسی کامپیوتر مانند Python، C++، JavaScript، c#، Java، CSS و HTML

مهندس نرم افزار کیست؟

مهندسان نرم افزار نوعی توسعه دهنده نرم افزار محسوب می شوند. آنها در تمام مراحل چرخه عمر توسعه نرم افزار، با استفاده از زبان های برنامه نویسی، معماری و طراحی ساختاری برای توسعه سیستم ها و نرم افزارها درگیر هستند.

مهندسان نرم افزار معمولاً در تیم هایی با سایر توسعه دهندگان، مدیران پروژه، مدیران محصول و سایر متخصصان کار می کنند. مهندسان نرم افزار تمام اجزای یک پروژه را در نظر می گیرند و اینکه چگونه راه حل های بالقوه ممکن است روی پروژه تاثیر بگذارد.

حقوق مهندس نرم افزار و رشد شغلی

بر اساس Payscale ، مهندسان نرم افزار به طور متوسط ​​سالانه حدود 91000 دلار حقوق دریافت می کنند . در حالی که BLS داده‌های رشد شغلی را به طور خاص برای مهندسان نرم‌افزار ارائه نمی‌کند، انتظار می‌رود اشتغال برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تحلیلگران تضمین کیفیت و آزمایش‌کنندگان ۲۵ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ افزایش یابد.

شرایط تحصیل مهندس نرم افزار

لیسانس در علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات یا یک رشته مرتبط اغلب برای نقش های مهندسی نرم افزار ترجیح داده می شود. این مدارک مهارت‌های کدنویسی، ریاضیات، مفاهیم نظری و سایر اصول را آموزش می‌دهند.

علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، بسیاری از مهندسان نرم افزار از طریق بوت کمپ های کدنویسی آموزش می بینند تا مهارت های جدید را به سرعت بیاموزند. بوت کمپ های مختلف آموزش عملی ارائه می دهند و زبان های برنامه نویسی خاصی را آموزش می دهند. بوت کمپ ها گزینه ای عالی برای متخصصان فناوری با مدرک دانشگاهی و بدون مدرک هستند.

مهندس نرم افزار زبان های برنامه نویسی و وظایف روزانه

در حالی که مسئولیت های شغلی ممکن است بسته به موقعیت شغلی متفاوت باشد، در زیر وظایف معمولی که مهندسان نرم افزار به طور منظم انجام می دهند، آورده شده است.

  • حل مشکلات با استفاده از یک رویکرد در سطح سیستم که در نظر می‌گیرد چگونه راه‌حل‌های بالقوه ممکن است بر کل سیستم تأثیر بگذارد نه فقط یک جزء.
  • با ذینفعان، مشتریان و مهندسان همکاری می کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌ها یا سیستم‌های نرم‌افزاری نیازها را برآورده می‌کنند.
  • از انواع زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مانند JavaScript، CSS، Python، Java، C++ و HTML استفاده می کنند.

شباهت بین توسعه دهندگان نرم افزار و مهندسان نرم افزار

همکاری بین توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار در ایجاد نرم افزار مورد استفاده در صنایع مختلف ضروری است. در زیر چند شباهت بین این دو نقش وجود دارد:

  • هر دو در ایجاد برنامه ها و سیستم های نرم افزاری نقش دارند.
  • هر دو باید زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مشابه را بدانند.
  • هم کد بنویسید و هم تست کنند.
  • هر دو از چارچوب ها و کتابخانه های قابل مقایسه مانند Ruby on Rails، Spring، Django و TurboGears استفاده می کنند.

تفاوت بین توسعه دهندگان نرم افزار و مهندسان نرم افزار

نقش های توسعه دهنده نرم افزار و مهندسی همپوشانی دارند، اما تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد. هنگام تصمیم گیری شغلی، تفاوت های زیر را در نظر بگیرید:

  • مهندسان نرم افزار نقش بزرگی را بر عهده می گیرند که تمام اجزای یک پروژه را در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که نیازهای ذینفعان را برآورده می کند. از سوی دیگر، توسعه دهندگان نرم افزار نرم افزاری را برای حل مشکلات خاص توسعه و نگهداری می کنند.
  • توسعه دهندگان نرم افزار مطمئن می شوند که نرم افزار به طور موثر عمل می کند، در حالی که مهندسان نرم افزار اطمینان حاصل می کنند که نرم افزار نیازهای کلی ذینفعان را برآورده می کند.
  • مهندسان نرم افزار معمولاً با مشتریان نهایی، توسعه دهندگان نرم افزار و ذینفعان غیر فنی کار می کنند، در حالی که توسعه دهندگان نرم افزار معمولاً با مهندسان نرم افزار، متخصصان تضمین کیفیت و آزمایش کنندگان نرم افزار کار می کنند.
اشتراک‌گذاری

پست‌های مرتبط